تازه‌های سیاسی

آرژانتین خواستار بازداشت ولایتی توسط جمهوری آذربایجان شد

آرژانتین از جمهوری آذربایجان خواسته است تا علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌المللی رهبر جمهوری اسلامی را بازداشت کرده و تحویل آن کشور دهد. ولایتی از جمله متهمان دست داشتن در انفجار مرکز یهودیان آرژانتین با ۸۵ کشته است.

آرژانتین از جمهوری آذربایجان خواست تا علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را در رابطه با بمب‌گذاری در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس موسوم به “آمیا” بازداشت کرده و تحویل آن کشور دهد.

وبسایت روزنامه اسرائیلی “جروزالم پست” دیروز دوشنبه ۲۰ آبان  گزارش داد که علی اکبر ولایتی قرار است برای شرکت در اجلاس رهبران مذهبی جهان در روزهای ۱۴ و ۱۵ نوامبر به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، سفر کند.

گفتنی است، انفجار یک خودرو در ژوئیه سال ۱۹۹۴ میلادی در مرکز یهودیان آرژانتین “آمیا” در بوئنوس‌آیرس، ۸۵ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی بر جای گذاشت. این انفجار همچنین سبب ویرانی یا آسیب‌دیدگی شدید حدود ۴۰۰ واحد مسکونی در پیرامون محل انفجار شد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار “آمیا” را برعهده نگرفته و جمهوری اسلامی نیز این اتهام را رد کرده است، اما اسرائیل و بازرسان آرژانتینی رد پای ایران را در این حادثه تروریستی می‌بینند.

ولایتی که در زمان انفجار “آمیا” وزیر خارجه ایران بود، متهم به دست داشتن در این حمله تروریستی است. او اینک مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است که تمام اعضایش با حکم مستقیم علی خامنه‌ای منتصب می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا