تازه‌های سیاسی

دو متهم جاسوسی برای حکومت ایران در آمریکا اتهام‌های خود را پذیرفتند

دفتر دادستانی آمریکا در واشینگتن در بیانیه‌ای اعلام کرده‌است که دو شهروند ایرانی‌آمریکایی و ایرانی به نام‌های احمدرضا محمدی دوستدار و مجید قربانی، ۳۹ ساله و ۶۰ ساله، اتهام‌ها در مورد «جاسوسی» برای حکومت ایران را «پذیرفته‌اند».

در بیانیه منتشرشده در ۱۴ آبان ماه گفته شده آقایان محمدی دوستدار و قربانی اتهام‌های خود را مبنی بر «جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات در مورد شهروندان آمریکایی و شهروندان آمریکایی عضو گروه مجاهدین خلق» پذیرفته‌اند.

بنا بر این بیانیه، احمدرضا محمدی دوستدار، دو اتهام خود را پذیرفته‌است از جمله اینکه «بدون اطلاع‌رسانی به دادستانی کل، به‌عنوان عامل دولت ایران» اقدام کرده و مجید قربانی نیز دو مورد اتهام، یکی در ارتباط با نقض قوانین داد و ستد مالی و تحریم‌های ایران و دیگری مربوط به نقض «اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین‌المللی» را پذیرفته‌است.

اواخر مرداد ۱۳۹۷ بود که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دو مرد ایرانی به اتهام «جاسوسی» برای تهران در ایالات متحده، از جمله تجسس از یک مرکز یهودی و جمع‌آوری اطلاعات از طرفداران مجاهدین خلق بازداشت شده‌اند.

در دادخواست اولیه علیه این دو نفر آمده بود که آنها برای حکومت ایران اطلاعات جمع‌آوری کرده‌اند.

در بیانیه دیگری از سوی وزارت دادگستری آمریکا در همان زمان اعلام شده بود که آقای قربانی با حضور در تجمع‌ مجاهدین خلق در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ در نیویورک عکس‌هایی از این تجمع تهیه کرده و در اختیار احمدرضا دوستدار قرار داده که در مقابل دو هزار دلار دریافت کرده است.

 

دکمه بازگشت به بالا