تازه‌های سیاسی

ادامه نا آرامی‌ها در عراق و حمله‌ی معترضان به کنسولگری ایران در کربلا

بر اساس گزارش‌ها از شهرهای مختلف عراق، اعتراضات در این کشور همچنان ادامه دارد.
گزارش‌ها از بغداد و مناطق جنوبی این کشور حاکی از مسدودشدن راه‌ها، تعطیلی مدرسه‌ها و اداره‌ها است. اسوشیتدپرس نیز به نقل از شاهدان خبر از حمله معترضان به کنسولگری تهران در کربلا داده‌است.
خبرگزاری فرانسه می‌گوید معترضان در پایتخت عراق و دیگر مناطق جنوب آن کشور اقدام به بستن خیابان‌ها و راه‌ها، اداره‌های دولتی و مدارس کرده‌اند.
به گزارش این خبرگزاری معترضان با قراردادن خودروها در وسط چهارراه‌ها در مناطقی از بغداد جلوی رفت‌وآمدها را گرفته‌اند. شماری از آن‌ها نیز در مدرسه‌ها دست به تحصن زده‌اند. همزمان اتحادیه آموزگاران نیز اعتصاب خود را تمدید کرده‌است.
اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی از جمله پزشکان، مهندسان و وکلای عراقی از اعتراضات حمایت کرده‌اند.
بنا بر این گزارش‌ها معترضان از موانع گذشته و پرچم ایران را نیز پایین کشیده، پرچم عراق را جایگزین کرده‌اند.
نیروهای امنیتی اقدام به شلیک هوایی کرده‌اند تا تجمع را پراکنده کنند. معترضان از سوی دیگر به سوی آن‌ها سنگ پرتاب کرده و دور ساختمان کنسولگری تایـِر، آتش زده‌اند.
به گفته یک منبع آگاه ایرانی، تهران از بیم سرایت تظاهرات عراق به اين كشور به متوقف کردن کلیه سفر های زیارتی به عراق مبادرت ورزيد .
این تصمیم بعد از اقدام تهران در بستن نقاط مرزی با عراق گرفته شد. همچنین وزارت خارجه ایران نیز با صدور بیانیه‌ای به ایرانی‌ها توصیه کرد مبادرت به سفر به عراق نکنند .

دکمه بازگشت به بالا