اهل سنت

شیخ محمد علی امینی: اهل سنت خواستار شایسته‌سالاری است

به گزارش ایسنا، شیخ محمدعلی امینی، عضو هیئت فتوای اهل‌سنت جنوب کشور، با بیان اینکه «یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های اهل‌سنت این است که انتخاب مدیران بر اساس “شایسته‌سالاری” باشد»، بر لزوم اعتماد مسئولین به اهل‌سنت تاکید کرد.
شیخ امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا افزود: بنده در صحبت‌هایی که با مسئولین، وزرا و رئیس دفتر رئیس‌جمهور داشتم اظهار کردم که یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های اهل‌سنت این است که انتخاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری باشد؛ ما به دنبال سهم‌خواهی نیستیم؛ اکنون در هرمزگان نیز این گلایه‌مندی به‌خصوص در حوزه آموزش‌وپرورش وجود دارد.
شیخ امینی با اشاره به پیشگام بودن خیرین اهل سنت در ساخت و تجهیز مدارس و بخش سلامت گفت: هم‌اکنون سه مرکز بهداشتی درمانی در جزیره قشم به همت خیرین اهل‌سنت در حال ساخت است، علاوه بر اینکه به تجهیز بیمارستان‌ها نیز کمک می‌کنند.
این عالم برجستهی اهل‌سنت اضافه کرد: توقع ما این است که در انتصاب مسئول نیز به ما اعتماد شود.
شیخ محمدعلی امینی با بیان اینکه نیروهای محلی قشم امروز به نسبت گذشته شایستگی و تخصص دارند، گفت: یکی از دلخوری‌ها و نگرانی‌های ما این است که از نیروهای محلی قشم در جای مناسبی استفاده‌ نشده است. توقع مردم این است که در زمینهٔ استفاده کردن از نیروها سعه‌صدر بهتری صورت گیرد، به رئیس‌جمهور و وزرای دولت نیز این درخواست به‌حق را اعلام کرده‌ایم.

دکمه بازگشت به بالا