اقتصادی

مالزی حساب‌های بانکی ایرانیان را به علت تحریم های آمریکا مسدود کرد

بانک‌های مالزی درحال مسدود کردن حسا‌ب‌های بانکی افراد و همچنین شرکت‌های ایرانی است. گفته می‌شود که این اقدام به علت تحریم‌های مالی ایران از سوی آمریکا صورت می‌گیرد.

یک روز پس از انتشار گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر درباره تاثیرات مخرب تحریم‌ها بر دسترسی مردم ایران به دارو و لوازم پزشکی، خبر مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانیان در مالزی منتشر گردید.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه هشتم آبان با انتشار گزارشی از کوالالامپور خبر از بستن ناگهانی حساب‌های بانکی ایرانیان در کشور مالزی داده است.

بانک‌ها به ایرانیان ساکن مالزی یک ماه فرصت داده‌اند تا پول‌های خود را از حساب‌های بانکی‌شان خارج کنند.

گفته می‌شود شماری از افراد و شرکت‌های ایرانی که در مالزی حساب بانکی داشته‌اند، این خبر را در گفت‌وگو با خبرنگار رویترز تایید کرده‌اند.

خبرنگار رویترز در گزارشی از “بستن فله‌ای” حساب‌های بانکی ایرانیان در مالزی سخن گفته است. این موضوع از سوی شماری از ایرانیان ساکن مالزی و همچنین یکی از کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز تایید شده است.

پیشتر نیز خبرهایی مبنی بر بسته شدن حساب ایرانیان در چند بانک چینی منتشر شده بود که بر این اساس اعلام گردید چین حساب‌های ایرانیان در بانک‌هایABC  و ICBC و MERCHENT را مسدود کرده است، آنزمان دلیل این بانک‌ها برای بستن حساب‌های ایرانیان در چین تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده توسط آمریکا عنوان گردید.

 

دکمه بازگشت به بالا