تازه‌های سیاسی

صادقی در مورد پرونده اعترافات اجباری: اگر جواب وزارت اطلاعات قانع‌کننده‌ نباشد درخواست تحقیق وتفحص می کنم

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفته معاون پارلمان وزارت اطلاعات به او خبر داده که نامه‌اش درباره پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای برای پاسخگویی به معاونت‌های ذیربط وزارت اطلاعات ارجاع شده است.

آقای صادقی گفته: “کماکان منتظر پاسخ هستم و اگر پاسخ‌ها قانع‌کننده‌ نباشد درخواست تحقیق وتفحص خواهم کرد”.

مازیار ابراهیمی و نادر نوری‌کهن، دوتن از بازداشت شدگان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای، اخیرا از شکنجه و فشار وزارت اطلاعات برای اعترافات ساختگی و همچنین پرونده‌سازی دستگاه قضایی علیه خود خبر داده اند.

مازیار ابراهیمی هفت سال پیش به همراه ۱۲ نفر دیگر در یک برنامه تلویزیونی به نام “کلوب ترور” که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد اعتراف کرد که به اسرائیل رفته، آنجا آموزش دیده و سپس برای ترور دانشمندان اتمی ایران به این کشور بازگشته‌اند.

نادر نوری‌کهن نیز سوم تیر۱۳۹۱ بازداشت گردید و پس از ۲۵ ماه زندان، ۱۱مرداد ۱۳۹۳ آزاد شد، او قرار بود در سناریوی وزارت اطلاعات برای پرونده قتل‌های هسته‌ای، به‌عنوان افسر ارشد اطلاعاتی موساد با نام مایکل معرفی شود.

آقای نوری‌کهن به تازگی در مصاحبه‌ای به روایت ازآنچه در دوران زندان و بازجویی بر او گذشته پرداخته است. او در این گفتگو از بازجویی و شکنجه‌های شدید در زندان مخفی که زیر نظر وزارت اطلاعات قرار دارد پرده برداشته است.

اعترافات اجباری در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و وزارت حیدر مصلحی رخ داد اما متهمان حداقل یک سال در دوران حسن روحانی هم در زندان ماندند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران می‌گوید در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰چهار تن از دانشمندان هسته‌ای ایران کشته شدند و یک دانشمند دیگر نیز از سوء قصد جان سالم به در برده است.

دکمه بازگشت به بالا