تازه‌های سیاسی

درخواست پیگرد قضایی اسحاق جهانگیری به خاطر “نشر اکاذیب”

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خواستار “پیگرد قانونی” اسحاق جهانگیری به دلیل “نشر اکاذیب” شد. چند روز پیش معاون اول حسن روحانی گفته بود که رهبر جمهوری اسلامی تصویب لوایح مرتبط با FATF را تأیید کرده است.

همین مسئله باعث شده که حسن نوروزی، جهانگیری را  به “نشر اکاذیب” متهم کند.

چندی پیش، اسحاق جهانگیری گفته بود که اف‌ای‌تی‌اف و سی اف تی پس از تصویب توسط سران سه قوه، به تأیید خامنه‌ای نیز رسیده است.

حال سخنگوی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی می گوید: “اظهارنظر خلاف واقع معاون اول رئیس‌جمهور در داخل و در مجامع بین‌المللی پخش شده و مطابق قانون، مصداق نشر اکاذیب است.”

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از دستگاه قضایی خواسته تا معاون اول رئیس‌جمهور را به خاطر نشر اکاذیب مورد پیگرد قانونی قرار دهد و به پرونده وی رسیدگی کند.

حسن نوروزی سخنان معاون اول حسن روحانی را “از نظر قانونی دارای اشکال” دانست و خواستار انجام “پیگیری‌های لازم درباره اظهارنظر و نقل قول خلاف واقع وی” شد.

اسحاق جهانگیری سه‌شنبه گذشته گفته بود: “خوب است مردم در جریان همه امور از جمله مذاکرات درون دولت،‌ مجلس،‌ شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرند و مطلع شوند. با توجه به تصویب لوایح FATF و CFT در جلسه سران سه قوه و تأیید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریع‌تر این لوایح را تصویب کند.”

یک روز پس از اظهارات جهانگیری، مجمع تشخیص مصلحت با صدور اطلاعیه‌ای سخنان او در خصوص تایید لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف از سوی علی خامنه‌ای را تکذیب کرد و نوشت که رهبر جمهوری اسلامی “هیچ‌گونه اظهارنظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح اف‌ای‌تی‌اف و سی‌اف‌تی نداشته ‌است”.

پیشتر نیز حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که آیت الله خامنه ای بعد از چندبار رد و بدل شدن نامه با دفتر ایشان درخصوص اعلام‌نظر درباره لوایح چهارگانه FATF اعلام کردند که در این‌باره مجلس و دولت نظر دهند. صحبتی که به این معنا تعبیر شد که رهبری جمهوری اسلامی مجلس و دولت را مامور این کار کرده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا