تازه‌های سیاسی

پدر روح‌الله زم مشارکت خانواده‌اش در دستگیری او را رد کرد

محمدعلی زم پدر بنیان‌گذار سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز، با انتشار بیانیه‌ای، مشارکت خانواده‌اش در روند دستگیری روح الله را رد کرد.

پدر روح الله زم در این بیانیه، با استقبال از دستگیری فرزندش، او را «ساده‌دل و سهل‌انگار» خوانده و گفته است، هیچ‌یک از اعضای خانواده در «تمهید شرایط، مقدمات سفر و دستگیری او» مشارکتی نداشته‌اند.

پیشتر خبرهایی در فضای مجازی در مورد همکاری خانواده روح‌الله زم با سپاه پاسداران برای کشاندن او به عراق، منتشر شده بود.

محمد علی زم همچنین نوشت که بازگردانده شدن پسرش به ایران «به بهانه ملاقات با مرجعیت شیعه» انجام شده است.

پیش از این نیز تعدادی از رسانه‌ها خبر داده بودند که بازداشت آقای زم پس از سفر او به عراق رخ داده است و این سفر برای دیدار با آیت‌الله علی سیستانی، رهبر شیعیان عراق، در نجف بوده است.

با این حال رسانه‌های ایران روز چهارشنبه، ۲۴ مهرماه، به نقل از یک مقام آگاه در دفتر این مرجع تقلید ساکن نجف در عراق اعلام کرده بودند که روح‌الله زم «هیچ گاه ارتباطى مستقیم و یا غیرمستقیم با این دفتر نداشته» و «کسى درخواست ملاقات براى او» نفرستاده است.

سپاه پاسداران روز ۲۲ مهر اعلام کرد که روح‌الله زم را طی آنچه «عملیات پیچیده، با حربه فریب اطلاعاتی» خواند، دستگیر کرده است.

هرچند محل بازداشت روح‌الله زم به‌طور رسمی اعلام نشده، اما همسر و نزدیکانش، می‌گویند او در سفری به عراق، ناپدید شده است.

بخش خبری ۲۰:۳۰ در تلویزیون حکومتی ایران مدعی شده بود که روح‌الله زم در خاک کردستان عراق و در نزدیکی مرز ایران دستگیر شده است.

با این حال دولت اقلیم کردستان عراق این ادعا را کذب خوانده بود.

روح الله زم مؤسس سایت آمدنیوز است و پس از اعتراض‌های دی ماه سال ۹۶ مقامات جمهوری اسلامی سخنانی را علیه او بیان کرده بودند.

 

دکمه بازگشت به بالا