تازه‌های سیاسی

هشدار سخنگوی دولت: ممکن است نتوانیم پول اندک از کشورهای همسایه وارد کنیم

اف‌ای‌تی‌اف ۲۶ مهرماه برای آخرین بار مهلت ایران برای پیوستن به کنوانسیون‌ها پالرمو و سی‌اف‌تی را چهارماه دیگر تمدید کرد و در عین حال هشدار داد اگر جمهوری اسلامی اینبار این لوایح را به تصویب نرساند، همه اقدامات برای مقابله با ایران را به اجرا خواهد گذاشت.

در ایران کشمکش‌ها بر سر این موضوع ادامه دارد، اکنون علی ربیعی سخنگوی دولت ایران در تازه ترین واکنش‌ها به این موضوع، در یادداشتی برای روزنامه ایران نوشته که اگر ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی قرار بگیرد دیگر امکان انتقال پول اندک حتی از کشورهای همسایه را هم نخواهیم داشت.

سخنگوی دوت آقای روحانی همچنین  قرار گرفتن در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی و قطع اتصال به سیستم بانکی جهانی را «دل خوش کردن به درآمدهای اندک برای اداره یک کشور بزرگ»‌ دانسته است.

در روزهای گذشته جدال لفظی بین مقام‌های موافق و مخالف لوایح مربوط به توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی در جمهوری اسلامی تشدید شده است.

پیشتر اسحاق جهانگیری،‌ معاون اول رییس‌جمهوری، اظهار کرده بود این لوایح در جلسه سران قوا تصویب شده و مورد تایید علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی، قرار گرفته که طی بیانیه‌هایی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضاییه تکذیب شد.

پیشتر و درهمین باره، یک نماینده مجلس، عبدالرضا هاشم‌زایی در باره وضعیت بد اقصادی و معیشتی مردم ایران هشدار داده بود: اگر لوایح مربوط به اف‌ای‌تی‌ِاف تصویب نشود،‌ دیگر تقریبا کره زمین با ما کار نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری نیز روز چهارشنبه گذشته در جلسه هیأت دولت از مانع‌تراشی در تصویب اف‌ای‌تی‌اف گلایه کرده بود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا