تازه‌های سیاسی

سه فراکسیون مجلس ایران خواهان پرهیز از تنش با دنیای خارج بودند

گروهی از نمایندگان متعلق به سه فراکسیون مجلس، هم‌صدا خواهان پرهیز از تنش در روابط با دنیا شده بودند. آنها در اجماعی کم‌سابقه به نتیجه رسیده‌ بودند که جمهوری اسلامی باید به روابط دیپلماتیک معتبر در جامعه بین‌المللی پایبند باشد.

این چکیده‌ای از صحبت های غلامرضا حیدری، نماینده تهران و از سیاستمداران اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه ستاره صبح است.

تنها سه روز پس از سخنان حسن روحانی که “تعامل یا تقابل با دنیا” را “مسئله راهبردی و اساسی کشور” خواند، اکنون  آقای حیدری، از گذشته‌ صحبت کرده است.

غلامرضا حیدری به روزنامه ستاره صبح گفته: به دستور رئیس مجلس و اعضای هیئت‌رئیسه” نمایندگان مجلس تکلیف داشتند راهکارها و اولویت‌های خود را در زمینه مشکلات اقتصادی با تمرکز بر حل مشکلات معیشتی مردم ارائه بدهند.

او در توضیح این دوره گفت که از دل بحث‌ها در این مورد میان سه فراکسیون مجلس (امید، مستقلین و ولایی) اجماعی بیرون آمد مبنی بر این که اولویت اصلی اجتناب از تنش، رعایت الزامات روابط دیپلماتیک و توسعه روابط بین‌الملل است. او توضیح داده است که نمایندگان هر سه فراکسیون پس از یک کار پژوهشی مفصل به این نتیجه رسیده بودند.

آقای حیدری به این روزنامه گفته است که از نظر این سه فراکسیون پرهیز از تنش در روابط خارجی و تقابل با دنیا “علت‌العلل” مشکلات کشور بوده است. نماینده تهران در این رابطه همچنین اشاره کرده است:  بسیاری از نابسامانی‌ها و مفاسد اقتصادی در این سال‌ها، به دلیل تحریم‌ها بوده و تعبیر “دور زدن تحریم” گلوگاه خلق فسادها بوده است.

 

دکمه بازگشت به بالا