ایران

برکناری دو تن از مسئولان بیمارستان محمدی در پی جان‌باختن یک مرد ۸۴ ساله بر اثر سقوط از تخت

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از برکناری و انفصال موقت از خدمت مسئولان و عاملان مرتبط با حادثه سقوط بیمار از تخت در اتاق عمل بیمارستان محمدی بندرعباس خبر داد.

حسین فرشیدی گفته: «پس از بررسی حادثه سقوط منجر به فوت بیمار ۸۴ ساله در ریکاوری اتاق عمل بیمارستان محمدی و بررسی مدارک و مستندات مشخص شد دلیل این اتفاق  اهمال گروه ریکاوری اتاق عمل بوده است.»

سخنان فرشیدی در ارتباط با مرد ۸۴ ساله‌ای است که بیست و دوم مهرماه برای عمل فتق به بیمارستان محمدی بندرعباس مراجعه کرده بود؛ اما پس از جراحی و در بخش ریکاوری به دلیل سقوط از تخت دچار خونریزی مغزی شد و جان خود را از دست داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه هیات اولیه بررسی موضوع، برکناری دو نفر از مسئولان مدیریتی مرتبط با حادثه و انفصال موقت از خدمت آن‌ها تا صدور حکم، به دلیل سهل‌انگاری و ارجاع پرونده جهت بررسی تخصصی به سازمان نظام پزشکی را تصویب کرد.

به گفته فرشیدی «معرفی و ارجاع تمام پرسنل شیفت ریکاوری در روز حادثه، اعم از پزشک، پرستار و مسئولین بخش به تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی جهت رسیدگی و صدور حکم» از دیگر تصمیم‌های این هیات است.

گفتنی است، در ایران بارها گزارش هایی از اشتباهات مهلک پزشکی منتشر شده است، از جا گذاشتن قیچی جراحی در شکم بیمار و عمل اشتباهی یک بیمار بجای بیمار دیگر گرفته تا جراحی دست راست بجای دست چپ در بیمارستان اصفهان.

در یکی از جنجال برانگیز ترین این موارد نیز استفاده از سرنگ مشترک آلوده به اچ آی وی در روستای چنار محمودی بود که به اعتراضات چند روزه مردم دامن زد.

 

دکمه بازگشت به بالا