اهل سنتحقوق بشر

ائمه جمعه سیستان وبلوچستان خواهان آزادی محمد عثمان دامنی شدند

ائمه جمعه پشامگ و راسک خواهان آزادی محمد عثمان دامنی فرزند مولوی محمد ابراهیم دامنی شدند.

 

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ و مولوی عبدالغفاز نقشبندی امام جمعه موقت راسک در خطبه های نماز جمعه  روز گذشته با انتقاد از بازداشت محمد عثمان دامنی، خواهان آزادی وی شدند.

 

مولوی کوهی با بیان اینکه یک ماه از بازداشت محمد عثمان دامنی می گذرد گفت:” : همیشه مسئولین گلایه دارند که چرا اتفاقات رسانه ایی و تریبونی می شوند و اگر چنین نباشند زود حل می گردند، اما خانواده محمد عثمان هنوز ملاقاتی نداشته اند! و او از بیماری چشمانش رنج می برد و و خطر نابیناییش هم وجود دارد”.

 

مدیر مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ با اشاره به بی گناهی محمد عثمان دامنی و مرتبط دانستن بازادشت وی به موضع پدرش (مولانا دامنی) و یک نوع انتقامجویی از خانواده اش افزود:” وی از افراد مسلح نیست و علیه نظام حمله مسلحانه نداشته و حتی هیچ سخنرانی و نوشته ای علیه نظام نداشته است و در سفر استعلاجی بازداشت شده است فقط بخاطر اینکه فرزند موحد و مجاهد بزرگ مولانا محمد ابراهیم دامنی است “.

 

امام جمعه پشامگ ادامه داد:” و مولانا دامنی از اولین کسانی بود زمانی که زبان اهانت به اصحاب پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم گشوده شد جواب می داد و دفاع می کرد ایشان از صحابه و از حقوق اهل سنت دفاع کرده و زندان رفته است”.

 

مولوی کوهی در پایان گفت: استدعای عفو برای محمد عثمان دامنی نداریم چون او را مجرم نمی دانیم، اما مطالبه و خواسته ما این است که بزودی آزاد شود”.

 

در همین حال مولوی عبدالغفار نقشبندی امام جمعه راسک نیز با اشاره به بازداشت محمد عثمان دامنی گفت:” حدود یک ماه است که فرزند آزاد مرد بلوچستان، مجاهد نامدار مکران بازداشت شده و خانواده ایشان با توجه به مراجعات مکرر هنوز پاسخی دریافت نکرده اند”.

 

وی با اشاره بیماری محمد عثمان و خطر نابینایی وی افزود:” خانواده وی از خطر نابینایی فرزندشان به شدت نگران هستند و افراد بازداشت شده باید به وکیل دسترسی داشته باشند و همچنین دسترسی به پزشک، دوا و درمان  و ملاقات و تماس با خانواده و خویشاوندان از حقوق مسلم افراد متهم می باشد”.

 

ایشان در خاتمه با بیان اینکه برخی مسئولین این حقوق مسلمه را نسبت به متهمین بلوچ نادیده گرفته و قانون شکنی می کنند خواهان آزادی محمد عثمان دامنی شد.

 

لازم به ذکر است که محمد عثمان در تاریخ ۲۶ شهریور هنگامی که برای عمل چشم به زاهدان سفر کرده بود توسط ماموران امنیتی بدون حکم قضایی ربوده شد.

خانواده وی  نگران هستند که پنهانکاری اداره اطلاعات و عدم اجازه ملاقات علتش بخاطر شکنجه وی باشد.

 

پدر وی مولوی محمد ابراهیم دامنی یکی از مخالفان جمهوری اسلامی بود که ده سال از عمر خود را در زندان وکیل آباد مشهد در تبعید گذراند.

دکمه بازگشت به بالا