حقوق بشر

۱۷ زندانی سیاسی زن در حمایت از مادران معترض نامه نوشتند

۱۷ زندانی سیاسی زن که در زندان اوین به سر می­‌برند، در اعتراض به رویکرد جمهوری اسلامی در مواجهه با بازداشت مادران معترض به وضعیت فرزندانشان، بیانیه‌ای صادر کرده‌اند. آنها در این بیانیه نسبت به ستمی که بر زنان و مادران روا داشته می­‌شود، اعتراض نمودند.

امضاءکنندگان این بیانیه حکومت جمهوری اسلامی را «حاکمیتی زن‌ستیز» خوانده‌اند که به جدال با زنان و مادرانی می‌رود که برای آزادی و عدالت برخاسته‌اند. آنها معتقدند این جدال نشان از افزایش آگاهی و گسترش مبارزه و اعتراضات زنان در عرصه­های مختلف دارد.

امضاءکنندگان این بیانیه از گروه‌­های مختلف کنش‌گران زن از جمله فعالان کارگری، فعالان حقوق زنان، مخالفان حجاب اجباری، فعالان فرهنگی و مادران زندانیان سیاسی هستند. آنها در بیانیه‌شان به چندین مورد از سرکوب و برخورد با مادران در ماه‌­های اخیر اشاره کرده‌اند.

در این بیانه گفته شد: تنها در چند ماه گذشته فرنگیس مظلوم‌ به رغم بیماری به جرم دفاع از پسرش، سهیل عربی، بازداشت شد. مادر علیرضا شیرمحمدی به دلیل نداشتن ۸۰ میلیون‌تومان وثیقه، فرزند خود را در زندان از دست داد. راحله اصل احمدی به جرم خواست آزادی فرزندش، صبا کرد افشاری، بازداشت شد، و موارد متعدد دیگر.

امضاءکنندگان این بیانیه که فرزندان برخی از آنها نیز به زندان افتاده اند، نوشته اند که این فشارهای امنیتی و دوری فرزندان زندانی بر مقاومت هرچه بیشتر مادران انجامیده است.

این زندانیان سیاسی زن از «همگان» دعوت کرده‌­اند تا دست در دست یک­دیگر به امید روزهای روشن صدای مادران در بند باشند، چرا که باور دارند این عمل سرفصل رهایی وجدان دردآلود جامعه بشری است.

از جمله ۱۷ امضاء کننده این نامه عبارتند از: نرگس محمدی، صبا کردافشاری، نازنین زاغری، آتنا دائمی و منیره عربشاهی.

 

دکمه بازگشت به بالا