تازه‌های سیاسی

نماینده مجلس: اگر لوایح اف‌ای‌تی‌ِاف تصویب نشود کره زمین با ما کار نمی‌کند

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران در مجلس، گفته است اگر لوایح مربوط به اف‌ای‌تی‌ِاف تصویب نشود،‌ دیگر تقریبا کره زمین با ما کار نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، این نماینده مجلس می گوید: شرکت‌های بزرگ چینی به خاطر تحریم آمریکا با ما کار نمی‌کنند و اگر ایران این لوایح را تصویب نکند، کشورهای دوست مثل چین و روسیه هم با ایران کار مالی انجام نخواهند داد.

او از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته که اگر واقعا دغدغه‌اش، معیشت مردم است و این مسئله سیاسی نیست، این لوایح را تصویب کند.

در حال حاضر دو لایحه پالرمو که مربوط به پولشویی است و لایحه سی‌اف‌تی که مربوط به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم است، در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

سخنان آقای هاشم‌زایی در حالی مطرح می شوند که یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی گفته است: شاید برخی تصورشان این است که نظری که شورای نگهبان داده به دلیل اینکه انتقال نظر هیات نظارت بوده است، کان لم یکن تلقی می‌شود؛ ولی اینطور نیست شورای نگهبان لوایح را رد کرده و CFT و پالرمو تبدیل به قانون نشده است.

«غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه با خبرنگار برنا در خصوص اظهاراتی مبنی بر قانونی شدن CFT و پالرمو به دلیل پایان مهلت قانونی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اشکالاتی که شورای نگهبان به این لوایح گرفته برطرف نشده است. فرقی نمی‌کند که شورای نگهبان که ایرادات هیات نظارت را ابلاغ کرده باشد یا خودش ایراد گرفته باشد، همینقدر که شورای نگهبان ایراد گرفته است باید یا ایراد را اصلاح کنند یا اگر ایرادات اصلاح نشود، یعنی این لوایح رد شده و قانون تلقی نمی‌شود.

مهلت مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی این لوایح تا ۱۸ مهر امسال بوده است، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مجلس، گفته که چون مجمع تا این تاریخ اعلام نظر نکرده، این لایحه تبدیل به قانون شده است. دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز به این موضع واکنش نشان نداده است.

دکمه بازگشت به بالا