تازه‌های سیاسی

سفر نخست وزیر پاکستان به تهران همزمان با افزایش تنش ها در منطقه

همزمان با افزایش تنش ها بین ایران و عربستان سعودی، نخست وزیر پاکستان یکشنبه به ایران سفر کرد. پاکستان می‌گوید هدف سفر وی “افزایش صلح و امنیت در منطقه” است.

در همین حال ،عمران خان، نخست وزیر پاکستان پس از دیدار و مذاکره‌ با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی‌اش گفت که دلیل اصلی سفرش به ایران این است که پاکستان به هیچ وجه خواستار وقوع یک جنگ دیگر در این منطقه نیست.

وی تاکید کرد پاکستان با ابتکار خودش می‌خواهد بین ایران و عربستان برای حل اختلافات وارد شود و گفت که پاکستان میانجی بین ایران و عربستان نیست و نقش تسهیل کننده روابط دو کشور را می‌خواهد بازی کند.

او افزود :”عربستان سعودی یک دوست نزدیک ماست و ما یک درگیری بین ایران و عربستان سعودی نمی‌خواهیم. چنین درگیری بر همه کشورهای منطقه تاثیر می‌گذارد”.

آقای خان گفت که پاکستان خواستار صلح بین دو کشور ایران و عربستان است و در سفر روز سه‌شنبه‌اش به عربستان با مقامات آن کشور نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

گفتنی است که عمران خان را در این سفر شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه و سید ذوالفقار بخاری، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی‌های خارج از کشور همراهی می‌کنند.

 

 

۳

دکمه بازگشت به بالا