تازه‌های سیاسی

آمریکا سه هزار سرباز به عربستان اعزام می‌کند

ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که در واکنش به حمله ماه گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو، مجموع نیروهایی که ماموریتشان را در ماه اخیر تمدید کرده، با اعزام نیروهای بیشتر به حدود سه هزار نفر می‌رساند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت که این نیروها در پاسخ به “ادامه تهدیدات در منطقه” و بعد از مکالمه‌ای با محمد بن سلمان درباره “تلاش‌ها برای حفاظت در برابر تهاجمات بیشتر جمهوری اسلام” به عربستان اعزام می‌شوند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا  دو سامانه جدید موشک‌های پاتریوت، یک سیستم اختلال موشکی تاد، دو اسکادران جنگنده هوایی و یک واحد تجسس هوایی، از جمله تجهیزاتی است که برای کمک به عربستان به این کشور اعزام خواهند شد.

در بیانیه پنتاگون آمده که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، صبح جمعه در گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، این موضوع را به او اطلاع داده است.

ارتش آمریکا از ماه مه تاکنون تعداد نیروهایش را در منطقه تحت پوشش “فرماندهی مرکزی” که شامل خاورمیانه می‌شود به حدود ۱۴ هزار نفر افزایش داده است.

در ماه سپامبر نیز آمریکا بعد از متهم شدن ایران به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، ۲۰۰ نیروی نظامی را به همراه موشک‌های پاتریوت به عربستان اعزام نمود.

 

دکمه بازگشت به بالا