حقوق بشر

حکم یک سال زندان پوریا عالمی اجرا می‌شود

پوریا عالمی، طنزنویس، خبر داد که حکم یک سال زندان او تائید شده و باید خود را به زندان معرفی کند.

این روزنامه‌نگار در سال ۹۱ به همراه چند روزنامه‌نگار دیگر بازداشت شده بود و بر اساس گزارش‌ها دادگاه در همان زمان او را به یک سال زندان محکوم کرد.

پوریا عالمی هشتم بهمن ۱۳۹۱ زمانی که طنزنویس روزنامه شرق بود از سوی ماموران وزارت اطلاعات در تحریریه این روزنامه بازداشت گردید. در این موج بازداشت‌ها، ماموران وزارت اطلاعات در دفا‌تر روزنامه‌های شرق، اعتماد، بهار، آرمان و نشریه آسمان  شمار دیگری از روزنامه نگاران را نیز بازداشت کردند. ساسان آقایی، نسرین تخیری، اکبر منتجبی، صبا آذرپیک، جواد دلیری، پژمان موسوی، سلیمان محمدی، احسان مازندرانی، مطهره شفیعی، پوریا عالمی، نزهت امیرآبادیان  و میلاد فدایی‌اصل از جمله بازداشت‌شدگان بودند.

همان زمان غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان وقت کل کشور، درباره بازداشت این روزنامه‌نگاران گفت: «ما اطلاعات و منابع موثقی داریم که برخی افراد از یک طرف در نشریات خودمان کار می‌کنند و از طرف دیگر با بیرون در ارتباط هستند، حال اگر با این فرد برخورد کنیم در بوق می‌کنند که فلان روزنامه‌نگار را دستگیر کردند.»

شماری از این روزنامه‌نگاران مدتی بعد آزاد شدند، از جمله عالمی که یک ماه بعد، شامگاه چهارشنبه ۹ اسفند۱۳۹۱، با  قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد گردید.

 

دکمه بازگشت به بالا