تازه‌های سیاسی

ادعای شمخانی درباره به دست آمدن «سرنخ‌های اصلی» انفجار نفتکش ایرانی

یک روز پس از  خبر انفجار در یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، مدعی شد که «سرنخ‌های اصلی» این انفجار به دست آمده است .

شمخانی، روز شنبه ۲۰ مهر گفت: «با بررسی تصاویر ویدیویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع‌آوری شده، سرنخ‌های اصلی ماجراجویی خطرناک حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ به دست آمده است.»

یک نفتکش ایرانی که در دریای سرخ درحال حرکت بود، روز جمعه ۱۹ مهر، دچار انفجار در بخش بدنه شد و دو مخزن اصلی این نفتکش آسیب دید. شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد که این انفجار «احتمالا بر اثر اصابت موشک» رخ داده است.

نماینده رهبر جمهوری اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی این انفجار را «راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی با هدف ناامن‌سازی رفت و آمد شناورهای تجاری» خواند و تهدید کرد که «بدون پاسخ نخواهد ماند.»

او گفت: «کمیته ویژه بررسی موضوع حمله به شناور سابیتی که در نزدیکی سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ هدف دو موشک قرار گرفت تشکیل شده و گزارش آن به زودی برای اخذ تصمیم به مراجع مسئول ارایه می‌شود.»

همزمان علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران نیز، روز شنبه در این باره بر «پرهیز از شتابزدگی» تاکید کرد و گفت که این کشور «به دقت در حال بررسی ماجرا و کشف واقعیت‌های آن است».

دکمه بازگشت به بالا