اهل سنت

بازجویی چند ساعته مدرسین مدرسه دینی انوارالحرمین در ورودی زاهدان

چهار نفر از مدرسین مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ در ورودی زاهدان مورد بازجویی ۵ ساعته قرار گرفتند.

به گزارش شبکه جهانی کلمه، ۱۷ مهرماه چهار نفر از مدرسین انوارالحرمین پشامگ، بنام های مولوی تاج محمد شهدادی، مولوی اصغر کوهی، مولوی یاسین آسکانی و مولوی عبدالمالک دهانی در ورودی شهر زاهدان پنچ ساعت مورد بازجویی، آزار و اذیت قرار گرفته اند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر کلمه گفت:”این مدرسین از طرف مدرسه دینی پشامگ برای شرکت در جلسه ای علمی در مورد روش تدریس  برخی از کتاب های نظام درسی مدارس دینی که در مسجد مکی زاهدان برگزار می شد به زاهدان می رفتند که در ورودی از ساعت ۶تا۱۱ شب مورد بازجویی قرار گرفته اند”.

به گفته ی این منبع:” بعد از بازداشت این عزیزان ، برای بازجویی مسئولین اداره اطلاعات از زاهدان به ورودی شهر زاهدان آمده و از این روحانیون بازجویی کرده اند”.

این منبع افزود:”مامورین اطلاعات مولوی اصغر کوهی مدیر و گرداننده کانال رسمی مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ را تهدید کرده اند که فعالیت خود در کانال مولوی را ترک کند در غیر آن خودش جوابگو و مسئول به گفته آنها آشوب در منطقه خواهد بود”.

مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ در خطبه های نماز جمعه  روز گذشته با انتقاد از بازجویی مدرسین مدرسه خود گفته :”این مدرسین برای شرکت در جلسه علمی به زاهدان رفته اند ؛ آنها مجرم نیستند که با آنها این برخود شده است”.

پیش از این نیز مولوی عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت راسک و مولوی عبدالمجید مرادزهی استاد سابق دارالعلوم زاهدان و تعدادی دیگر از چهره های شناخته شده این شهر نیز طی نامه هایی جداگانه از فشارهای مختلف برای علما در ورودی شهر زاهدان خبر داده بود.

 

پیشتر نیز مولانا عبدالحمید از وجود فشارهای مذهبی و ممانعت برای ورود چهره های مذهبی و طلاب به شهر زاهدان خبر داده و پرسیده بود، ایا سفر به زاهدان نیاز به ویزا دارد؟

گفتنی است در سالهای اخیر نیروهای امنیتی از بخشنامه ای خبر دادند که طبق آن علما و طلاب را تفتیش عقاید میکنند.

این امر خصوصا زمانی که جلسات مذهبی در زاهدان دایر شده باشد بیشتر دیده می شود که ماموران امنیتی از این طریق جلوی بسیاری را از ورود به زاهدان میگیرند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا