تازه‌های سیاسی

دبیر شورای عالی فضای مجازی رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، با صدور بیانیه‌ای اخبار منتشر شده درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد و گفت که انتشار این خبر، تشویش اذهان عمومی است.

روز گذشته خبری درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام در تعدادی از سایت‌های خبری ایران منتشر شد. این خبر چند روز پس از بازداشت بیژن قاسم‌زاده بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه منتشر شد. قاسم‌زاده همان مقام قضایی است که تلگرام با دستور و حکم او در ایران بر روی میلیون‌ها کاربر مسدود شد اما اکنون خود او به اتهام فساد بازداشت شده است.

بعد از بازداشت قاسم‌زاده برخی رسانه‌ها در ایران خواهان تجدیدنظر در حکم او و رفع فیلتر تلگرام شدند و در روزنامه‌های روز گذشته نیز اخباری در این‌باره منتشر شد.

با این حال، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در بیانیه‌ای احتمال رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد و که هیچ گونه مکاتبه‌ای نیز با رییس قوه قضاییه در این باره انجام نشده است.

فیروزآبادی حتی اعلام کرد که علیه منتشرکنندگان این خبر اقدام خواهد کرد و تاکید کرد که این خبر در راستای تشویش اذهان عمومی منتشر شده و در این باره پیگیری‌های لازم از طریق مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا