اقتصادی

همتی: ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح تا پایان آذرماه قطعی می شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه به آخرین وضعیت ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح گفت: ادغام این بانکها روند خوبی دارد و تا پایان آذرماه ادغامشان قطعی می‌‌شود.

آقای همتی با ماندگار خواندن این مسئله افزود: مراحل این کار در حال انجام است. سهامشان توسط بانک سپه تملک شده و داریی‌‌هایشان در حال ارزش‌گذاری است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره آمار صندوق بین‌المللی پول از میزان تورم در ایران و اینکه آیا این آمار را بانک مرکزی در اخیتار آنان گذاشته است؟ اظهار داشت:  نمی‌دانم از خودشان بپرسید و ما آمار به کسی ندادیم.

این درحالی است که صندوق بین‌المللی پول با استناد به آمارهای بانک مرکزی ایران اعلام کرده که رشد اقتصادی جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۸ نزدیک به چهار درصد منفی بوده و با در نظر گرفتن تحولات نیمه اول سال جاری، در سال ۲۰۱۹ حدود منفی شش درصد خواهد بود.

همتی درباره اصلاح نظام بانکی نیز گفت: اصلاح نظام بانکی مساله بسیار مهمی است که در کوتاه مدت نمی توان آن را انجام داد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: مشکلاتی که نظام بانکی دارد از نظر ناترازی مالی و دارایی، بحث معوقات و مطالبات از دولت و مردم از مسایل مهمی است که اصلاح آن به زمان طولانی نیاز دارد.

دکمه بازگشت به بالا