تازه‌های سیاسی

تداوم اعتراض کارگران آذرآب اراک

کارگران شرکت آذرآب، دو روز پیاپی به اعتراض خود ادامه دادند و دست از کار کشیدند.

به گزارش برخی رسانه‌های داخلی، این اعتراضات با مداخله نیروی انتظامی روبه‌روشد.

کارگران می‌گویند: با وجود تعهدات مسئولان مبنی بر لغو سهام بانک کشاورزی در شرکت آذرآب، هفتم مهر، این سهامدار از عرضه سهام خود در بورس منصرف شده و وضعیت سهامداری شرکت همچنان بلاتکلیف است.

این کارگران که بیش از دو ماه است حقوق و دستمزدی دریافت نکرده‌اند، خواستار بازگشت این واحد تولیدی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شدند.

ایسنا، به نقل از جواد صابری، رییس شورای کار شرکت آذرآب نوشته است: «هزار کارگر شیفت صبح در شرکت حاضر هستند، اما نیروهای امنیتی در مقابل شرکت آذرآب مستقر شده و اجازه خروج منجر به تجمع را به کارگران نمی‌دهند.»

ایلنا، خبرگزاری کار ایران نیز به نقل از صابری نوشته است: «کارگران و کارکنان این شرکت، هریک دارای فرزندان محصل و دانشجو هستند و طبیعتا با شروع سال تحصیلی، هزینه‌های خانوار افزایش می‌یابد و همین مسئله نگرانی پرسنل و کارگران را افزایش داده است.»

گفتنی ست: پیش از این؛ کارگران آذرآب در اولین روز اعتراضات، ورودی شهر اراک از سمت شمال موسوم به (سه راهی خمین) را مسدود کردند.

همزمان با افزایش اعتراضات کارگری در ایران، هزینه‌کَردِ سنگین نهادهای حکومتی در زیارت اربعین به جای رسیدگی به مطالبات کارگری مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

دکمه بازگشت به بالا