تازه‌های سیاسی

نمایندگان مجلس ایران خواستار رسیدگی به اعتراض‌های لردگان شدند

درحالی که تعدادی از مبتلایان به ویروس اچ آی وی در روستای چنار محمودی، با انتشار مدارک پزشکی خود ثابت کرده اند که تا قبل از استفاده از سرنگ توسط به‌ورز مرکز بهداشت جهت انجام آزمایش دیابت به این ویروس آلوده نشده بودند،

معاون وزیر بهداشت می‌گوید ناآرامی‌ها ربطی به ایدز ندارد و مسئله سلامت نباید موضوعی امنیتی شود.

اکنون فراکسیون امید مجلس ایران نیز خواستار گزارش جامعی از حوادث لردگان و روستای چنارمحمودی و قرائت این گزارش در جلسه علنی مجلس شده است.

در همین رابطه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر نماینده‌ای که خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شده بود گفت: ما به کمیسیون بهداشت و درمان مأموریت داده‌ایم که به این منطقه بروند و موضوع را رسیدگی کنند.

روز یکشنبه ۱۴ مهر، جمعی از نمایندگان در نامه‌‌ای به هیات رئیسه مجلس، خواسته‌اند که از حوادث لردگان گزارش جامعی تهیه و در صحن علنی خوانده شود. فاطمه سعیدی که جزء امضاکنندگان این نامه است، در توییتی می‌نویسد، در صورت موافقت با این درخواست، کمیسیون بهداشت وظیفه تهیه و ارائه گزارش جامع از حوادث روستای چنارمحمودی را بر عهده خواهد داشت.

محمدعلی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس نیز گفته که با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، مستندات حوادث روستای چنار محمودی به مجلس ارائه خواهد شد.

در عین حال دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت مدعی شده است که در سراسر چهارمحال و بختیاری تیم‌های تخصصی طبق پروتکل‌ و استانداردها اقدام کرده‌ و اقدامات درمانی را در کمال احترام و رازداری به مردم ارائه داده‌اند.

او گفته، تنها تعداد معدودی از تست‌های ویروس HIV در این منطقه همانند سایر نقاط کشور و استان، مثبت بوده است.

سخنان معامون وزیر بهداشت در مورد تعداد مبتلایان به ویروس اچ آی وی در حالی مطرح می شود که اهالی روستای چنار محمود، از آمار صدها نفری خبر داده اند.

 

دکمه بازگشت به بالا