حقوق بشر

نامه اسماعیل عبدی از زندان اوین به مناسبت روز جهانی معلم

اسماعیل عبدی، عضو هیئت‌ مدیره‌ کانون صنفی معلمان ایران که در زندان اوین محبوس است، به مناسبت روز جهانی معلم نامه‌ای نوشته‌است.

او، با انتشار نامه ای به مناسبت روز معلم  ازعملکرد مسئولین جمهوری اسلامی نسبت به تشکل های صنفی انتقاد کرده است. وی در بخشی از نامه خود می نویسد: “در کشور ما ایران، اما مسئولان و دست اندرکاران، این حرکت دموکراتیک را برنمی تابند و علیرغم آگاهی از وجود مشکلات متعدد آموزش و پرورش کشور، با فعالان این گونه تشکل‌ ها برخوردهای قهرآمیز داشته و دارند. به گونه‌ ای که تعدادی از فعالان صنفی معلمان، سال‌ هاست در زندان، به سر می‌ برند”.

اسماعیل عبدی، از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران در تیرماه ۱۳۹۴ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۶ سال زندان محکوم شد.

او پیش‌تر در اعتراض به نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران از ۴ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به اعتصاب غذا کرده بود.

این معلم زندانی که از نوسان فشار خون، بیماری تنفسی، تپش قلب و ناراحتی کلیوی رنج می‌برد، بارها در اعتراض به روند رسیدگی به پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زده‌ است.

آقای عبدی که پیش از این در بند ۴ سالن ۴ زندان اوین محبوس بود، روز چهارشنبه ۱۵ خردادماه ۱۳۹۸ به همراه محمود بهشتی لنگرودی یکی دیگر از معلمان زندانی به اندرزگاه ۷ سالن ۲ زندان اوین منتقل شد.

او در فروردین‌ماه ۹۷ برنده جایزه بین‌المللی همبستگی اتحادیه ملی مدیران مدارس و زنان آموزگار بریتانیا در سال ۲۰۱۸ شد.

دکمه بازگشت به بالا