تازه‌های سیاسی

ادامه اعتراضات‌ در لردگان: معترضان خانه بهداشت را به آتش کشیدند؛ گارد ویژه

مردم روستای چنار محمودی در شهرستان لردگان در ادامه اعتراضاتشان، روز شنبه، ۱۳ مهرماه، شبکه بهداشت و دفتر امام جمعه را به آتش کشیدند و به فرمانداری این شهرستان نیز حمله کردند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

تعدادی از ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، نشان میدهد که  برخی از معترضان به شدت زخمی شده اند.

به گفته معترضان، مسئول خانه بهداشت این روستا برای انجام آزمایش قند خونِ اهالی این روستا از سرنگ آلوده و مشترک استفاده کرده و باعث ابتلای جمع کثیری از آنها به ویروس اچ‌آی‌وی (عامل بیماری ایدز) شده است.

وزارت بهداشت ایران؛ اما این ادعا را تکذیب کرده است.

در همین حال خبرگزاری مهر خبر داد که برخی از ساکنان این روستا روز شنبه با تجمع در مقابل فرمانداری لردگان خواستار مشخص شدن این موضوع و پیگیری قضایی شدند.

در حالی که فیلم‌هایی از حمله معترضان به فرمانداری متتشر شده، خبرگزاری مهر نوشت که تعداد محدودی از افراد فرصت‌طلب قصد داشتند با تعرض به فرمانداری اغتشاش ایجاد کنند.

بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، نیز روز شنبه خبر داد که یک هیئت از اعضای این کمیسیون و چند نماینده دیگر مجلس هفته آینده برای بررسی این موضوع به لردگان سفر می‌کنند.

اعتراض‌ها در لردگان از هفته گذشته آغاز شد. معترضان می‌گویند ویروس اچ‌آی‌وی از طریق سرنگ استفاده شده توسط بهورز خانه بهداشت منتقل شده است.

در مقابل روابط وزارت بهداشت اعلام کرد که فعالیت بهورز صرفا تنها جهت غربالگری و شناسایی موارد آلودگی به این ویروس به صورت محرمانه بوده و بررسی‌ها نشان می دهد که سابقه آلودگی‌ها به سال‌های گذشته بازمی‌گردد.

منابع مختلف شمار مبتلایان را بین ۲۶ تا ۲۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا