ایران

احضار شهردار و یک عضو شورای شهر چابهار در اثر فشار امام جمعه اهل تشیع این شهر

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، وزارت اطلاعات چابهار، الله بخش جدگال عضو شورای شهر چابهار را در خصوص عدم تغییر نام خیابانی، به نام یک شهید احضار و مورد تهدید قرار داد.
این احضار و فشار در پی درخواست موسوی امام جمعه اهل تشیع چابهار رخ داد.
گزارش شده که محمد یونس حقانی شهردار چابهار نیز در این خصوص احضار شده است.
محمد موسوی در سخنرانی نماز جمعه ۵ مهر ۹۸ از وزارت اطلاعات و سپاه خواسته بود بخاطر ممانعت شهرداری برای نامگذاری یک خیابان به نام شهید به موضوع ورود کند.
شورای شهر چابهار و در راس آنها “الله بخش جدگال” جزو مخالفان تغییر نام خیابان از “بلوار مکران” به “بلوار شهید چراغ مکان” بوده است.
بلوار مکران یک خیابان قدیمی در چابهار است که برگرفته از نام تاریخی بلوچستان است و علت عدم تغییر نامگذاری آن “تضعیف نام های ملی بلوچ” عنوان شده است.
شورای شهر و شهرداری پیشنهاد دادند که خیابان دیگری به نام شهید نامگذاری میشود اما امام جمعه اهل تشیع اصرار دارد نام خیابان مکران عوض شود.
حساسیت برای تغییر نام بلوار مکران به مورد مشابهی در زاهدان بر میگردد که مسئولان شورا برای تغییر نام “بلوار بلوچستان” به “هاشمی رفسنجانی” تحت فشار قرار گرفته و اسم این خیابان در نهایت به نام “هاشمی رفسنجانی” تغییر یافت هر چند فشارها باعث شد خیابان دیگری در حاشیه شهر زاهدان به نام بلوچستان بگذارند.
معترضان بلوچ می گویند: چرا اسامی هویتی و تاریخی بلوچ از خیابانهای شهر عوض می شوند در حالی که خیابانهای زیاد دیگری برای نامگذاری بدون حساسیت وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا