اهل سنت

مهداد ملاحی در خطر اعدام در ملا عام زود هنگام

مهداد ملاحی که به اتهام قتل یک مامور، حکم دو بار اعدامش توسط دیوان عالی کشور تایید شده به زودی حکمش اجرا می شود.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، مهداد ملاحی در خطر جدی اعدام است.
او که حکم اعدامش از سوی دیوان عالی کشور تایید شده در مرحله تنفیذ و اجرای حکم، بعد از ماه جاری در ملا عام قرار دارد.
این درحالی است که یک منبع آگاه می گوید: دو تن از همراهان شاهو ملاحی بخاطر اینکه شیعه مذهب هستند، بخشیده شدند و فقط یک سال ونیم حبس به آنها تعلق گرفته؛ اما مهداد ملاحی بخاطر اینکه بلوچ و سنی است، حکم اعدام برایش صادر شده که این انسانی نیست.
پیشتر علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در مورد این پرونده اعلام کرده بود، برای آقای ملاحی حکم دوبار اعدام در ملاعام صادر شده و همچنین نامبرده را به اتهام تمرد علیه مامورین و حمل فشفشه به شش ماه حبس تعزیری نیز محکوم کرده اند؛ اما دو تن دیگر از همراهان آقای ملاحی که متهم درجه دو شناخته شدند، تنها به اتهام تمرد علیه مامورین و حمل فشفشه به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم گردیده اند.
دادگستری هرمزگان مدعی شده خردادماه امسال (۲۰ خرداد ۹۸) دو تن از مأموران دریابانی شهرستان میناب به نام‌های حسن کریمی و سجاد افراسیابی در جریان درگیری با این افراد که به عنوان قاچاقچی کالا و ارز نام برده شدند، کشته شده اند.
خانواده و مردم محلی اما روایت دستگاه حکومت را رد میکنند و روایت دیگری در مورد کشته شدن ماموران بیان می کنند.
منابع آگاه از منطقه کرگان می گویند: در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۸ مامورین دریابانی به سمت قایقی که بار گوسفند داشت و راهی بندر خصب عمان بود، حمله کردند که در این درگیری دو قایق گلف و یک ناوچه حضور داشتند. ناوچه که عقب تر از قایق ها بوده اقدام به تیراندازی می کند که در این تیراندازی تیر به اشتباه به مامورین خودشان که در قایق گلف بودند برخورد کرده و دو تن از این مامورین کشته شدند.
اما حال، آقای مهداد ملاحی بدون حق داشتن وکیل و برگزاری دادگاه عادلانه، به عنوان قاتل این دو مامور متهم شده است.
اتهامی که آقای ملاحی آنرا رد میکند و قرار است در ماه آینده در ملاء عام اجرا شود.

دکمه بازگشت به بالا