ایران

نازنین زاغری از اوین: کشورم من را به حراج گذاشت

نازنین زاغری، شهروند زندانی ایرانی- بریتانیایی در نامه‌ای که امروز چهارشنبه ۱۰ مهر در وبسایت کانون مدافعان حقوق بشر منتشر شده از عملکرد جمهوری اسلامی در پرونده خود انتقاد کرده است. به گفته خانم زاغری، سیاستمداران از او و دخترش به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.
او در نامه‌ای سرگشاده ضمن انتقاد از عملکرد جمهوری اسلامی در پرونده‌اش، دوری از فرزندش را به عنوان بدترین عذاب یاد کرده و وضعیت خود را با نگار قدس کنی مقایسه نموده است.
خانم زاغری ضمن این مقایسه نوشته: اما بین من و نگار تفاوت بزرگیست. قاضی دادگاه آمریکا به دلیل شرایط خانم کنی و دوری از فرزندش، به او حکم پایان حبس می‌دهد. من و نگار هموطنیم. او در کشوری غریب محکوم شده و من در وطنم.
خانم قدس کنی که در سال ۲۰۱۷ میلادی به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در استرالیا بازداشت و پس از دو سال به آمریکا منتقل شده بود، هفته گذشته آزاد شد و به ایران بازگشت.
نازنین زاغری در نامه خود از اوین، در توصیف وضعیتش از جمله نوشته است:
من مادر زندانی کودکی هستم که کشورش لذت داشتنش را از من دریغ کرده است، شاید برای تو درآغوش نکشیدن دخترت غیر قابل تصور باشد؛ اما من بیش از سه سال است که با آن در کشمکش هستم و این‌ برایم بدترین عذاب است.
نازنین زاغری، دارای یک فرزند خردسال، در ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ زمانی که قصد خروج از ایران را داشت، در فرودگاه امام خمینی بازداشت و روانه زندان گردید. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی او را به اتهام مشارکت در براندازی نرم به پنج سال زندان محکوم کرده است.
نازنین زاغری در بخشی دیگر از متن شکوائیه اش، در واکنش به سخنان وزیر خارجه ایران درباره ارتباط آزادی خود با بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی بریتانیا به ایران با بیان اینکه کشور من هفته گذشته مرا در ازای مبلغ هنگفتی که مطالبات سیاسی خودش است به حراج گذاشت نوشته است: کشور من سنگ مادران سوری و یمنی و فلسطینی را به سینه می‌زند؛ اما بر غم دوری مادری از فرزندش در خاک سرزمین خود چشم می پوشد.

دکمه بازگشت به بالا