تازه‌های سیاسی

عربستان ارسال پیام برای تهران را رد کرد

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی، ارسال پیام برای رهبران ایران را تکذیب کرد. او گفت ادعای ایران در این زمینه «دقیق» نیست.
پیشتر علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران، گفته بود که سران برخی از کشورها از سوی رهبران عربستان برای حسن روحانی پیام فرستاده‌اند.
رئیس جمهور ایران نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار المیادین دریافت پیام از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را تایید کرده بود.
الجبیر شامگاه سه‌شنبه نهم مهرماه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «آنچه اتفاق افتاده این است که برخی از کشورهای دوست، خواهان تنش‌زدایی و آرامش بودند و ما به آن‌ها اطلاع داده‌ایم که موضوع پادشاهی عربستان همیشه این بوده که به دنبال ثبات و امنیت در منطقه است.»
علی لاریجانی، رییس مجلس ایران، نیز روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با یک شبکه، اشاره کرد که ایران از موضع محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، مبنی بر راه‌حل گفت‌وگو با تهران استقبال می‌کند.
به تازگی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در پی سفر به ریاض و گفتگو با مقامات عربستان از جمله پادشاه سعودی اعلام کرده که به دنبال دستیابی به یک راه‌حل صلح‌آمیز برای کاهش تنش در منطقه است.
وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی، همچنین در پیام دیگری ایران را متهم کرد که از تروریسم حمایت می‌کند و در پی تنش و ناآرامی در منطقه است و در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند.
به نوشته الجبیر، تنش‌زدایی باید از سوی طرفی تامین شود که با «اقدامات خصمانه» خود در حال تشدید تنش‌ها در منطقه است.

دکمه بازگشت به بالا