ایران

توصیه رئیسی به حل مشکلات کارگران همزمان با احضار گسترده آنان

رئیس قوه قضائیه هم‌زمان با احضار کارگران نیشکر هفت‌تپه، خواستار حل و فصل اعتراضات کارگری توسط دولت و مجلس شد. ۴۰ کارگر هفت‌تپه به پلیس امنیت احضار شده‌اند. به گفته سندیکای این واحد، ۱۵۰ کارگر دیگر نیز در شرف اخراج‌اند.
سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه روز دوشنبه هشتم مهر (۳۰ سپتامبر) با اشاره به اخراج ۱۵۰ تن دیگر از کارگران این شرکت، از احضار حدود ۴۰ تن از آنان به پلیس امنیت شوش خبر داد.
این سندیکا ضمن انتشار نام شماری از کارگران اخراجی، تأکید کرده است که این ۱۵۰ نفر جدا از ۲۰ نفر اخراجی هستند که قبلا اعلام شده است.
دوشنبه گذشته صدها کارگر مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به اخراج دست‌کم ۲۰ تن از همکارانشان از سوی کارفرمای خصوصی این شرکت اعتصاب خود را آغاز کردند. شماری از این کارگران پیش‌تر در دادگاه انقلاب اسلامی شوش، به مجازت‌های سنگینی مانند زندان و شلاق محکوم شده‌اند.
خواست‌های کارگران، از جمله شامل لغو خصوصی‌سازی نیشکر هفت‌تپه، آزادی کارگران زندانی، لغو احکام سنگین اسماعیل بخشی و محمد خنیفر، عدم تعقیب کارگران از سوی عوامل امنیتی و نیز اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه‌شان می‌شود.
خبر احضار گسترده کارگران نیشکر هفت‌تپه به پلیس امنیت شوش در حالی منتشر شده که رئیس قوه قضائیه ایران خواستار شنیده شدن مشکلات کارگران توسط دولت و مجلس شده بود. به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، ابراهیم رئیسی با اشاره به برخی انتقادات از برخورد با اعتراضات کارگری تصریح کرد: من معتقدم اعتراضات کارگری به دلیل مشکلاتی است که کارگران دارند و این مشکلات و اعتراضات باید پیش از آنکه جنبه قضایی یابد، توسط دولت و مجلس شنیده و حل و فصل شود.

دکمه بازگشت به بالا