ایران

خودداری نماینده خوی از توضیح درباره سرقت چندصد هزار دلاری از منزلش

پس از آنکه برخی از رسانه ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی این پرسش را مطرح کردند که آقای تقی کبیری، نماینده خوی که اخیرا خبر سرقت از خانه اش حاشیه ساز شده، حدود سه میلیارد تومان را چگونه در خانه خود نگهداری می‌کرده است، وی هنگامی که در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس با پرسش خبرنگاران در این مورد مواجه شد، سکوت کرد.
با این وجود، تقی کبیری، نماینده خوی، روز دوشنبه، ۸ مهر در بیانیه ای گزارش ها درباره میزان پول سرقت شده از خانه اش را دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی خواند.
تکذیب مبلغ ربوده شده از خانه آقای کبیری درحالی است که برخی از خبرگزاری‌های داخلی این مبلغ را ۴۰۰ میلیون تومان و ۲۰۰ هزار دلار ذکر کرده‌اند، حتی یک «یک منبع آگاه» به خبرگزاری ایلنا گفته است که مبلغ ربوده شده از خانه این نماینده ۲۰۰ هزار دلار نبوده؛ بلکه ۲۵۰ هزار یورو بوده است.
حال نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای بدون اشاره به جزئیات سرقت از خانه‌اش، تهدید کرده که رفتار مجرمانه برخی افراد و رسانه های هتاک و خاطی مورد پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.
برخی از کاربران توئیتر پیشنهاد کرده‌اند که پس از یافتن سارق منزل این نماینده، خود نماینده هم به دادگاه پاسخ دهد که این میزان پول را از کجا آورده و چرا در منزل از آن‌ها نگهداری می‌کرده است.
کاربران توئیترهمچنین تصاویری از تلاش این نماینده مجلس برای آتش‌زدن برجام در صحن مجلس منتشر و به سوابق او در انتقاد از توافق هسته‌ای و وضعیت دلار اشاره کرده‌اند.
یک موضوع دیگر که مورد توجه کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفته، قانون مربوط به نگهداری ارز در منزل است؛ زیرا بر اساس دستورالعمل نگهداری ارز برای شهروندان؛ نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو در منزل نیازمند کسب مجوز است و کسانی که بیش از این مبلغ در منزل نگهداری می‌کنند، باید ظرف سه ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل، نگهداری ارز در منزل را قانونی کنند.
اما تا کنون مشخص نیست نماینده خوی در مجلس چنین مجوزهایی را کسب کرده است یا نه؟

دکمه بازگشت به بالا