ایران

احضار ۴۰ کارگر نیشکر هفت تپه به پلیس امنیت

کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از احضار تلفنی ۴۰ کارگر این شرکت به پلیس امنیت خبر داده، که باید امروز دوشنبه ۷ مهرماه خود را معرفی کنند.
این در حالی است که کارگران این شرکت چند روز گذشته را در حمایت از کارگران اخراج شده تجمع کرده بودند.
آنها روز جمعه ۵ مهرماه و در پنجمین روز اعتصاب خود با شعار اسماعیل رو گرفتند، ما همه بخشی هستیم، خواستار آزادی آقای بخشی شدند.
کارگران شرکت هفت تپه از تابستان سال گذشته بارها نسبت به عدم پرداخت دستمزد و حقوق معوقه، ‌مالکیت خصوصی و به رسمیت شناخته نشدن تشکل مستقل کارگری، اعتراض کرده‌اند.
اسماعیل بخشی و سپیده قلیان از جمله بازداشت شدگان اعتراضات کارگری در پاییز گذشته هستند.
این دو پس از بازداشت در یک اعتراف تلویزیونی تحت عنوان «طراحی سوخته» شرکت کردند. بخشی و قلیان پس از پخش این اعتراف‌ها اعلام کردند که تحت شکنجه و فشار ناگزیر به اعتراف اجباری شده‌اند. مقامات قضایی گفته‌های آنها را نپذیرفتند و آنها بار دیگر بازداشت شدند و تا کنون در زندان به سر می‌برند.
در شهریورماه سپیده قلیان به اتهام فعالیت علیه نظام و نشر اکاذیب به ۱۸ سال حبس تعزیری (۷ سال قابل اجرا) و اسماعیل بخشی به ۱۴ سال حبس (۷ سال قابل اجرا) محکوم شدند.
شمار دیگری از کارگران معترض هفت تپه نیز در جلسه‌های دادگاه انقلاب در شهریورماه امسال حکم ‌های سنگین دریافت کردند.
در بیانیه منتشر شده از سوی کانال تلگرام سندیکای کارگران هفت تپه به دلیل احضار آنها در روز دوشنبه اشاره نشده اما به گزارش این کانال تلگرامی، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر اخراج یا عدم نیاز به تمدید قرارداد ۱۵۰ کارگر این شرکت منتشر شده بود.

دکمه بازگشت به بالا