ایران

دادستان کل کشور: ورود زنان به ورزشگاه‌ها برنامه دشمنان است

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران از دخالت فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، برای حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران انتقاد کرد و افزود: طرح بحث حضور زنان در ورزشگاه از دیگر «حرکات حساب‌شده دشمنان» است.
محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران در قالب پرسشی اضافه کرد: «فیفا به استناد چه قانونی یک کشور را ملزم می‌کند برنامه ورزشگاه خود را چگونه تنظیم کند؟»
فیفا تا روز نهم شهریور ماه سال‌جاری به فدراسیون فوتبال ایران مهلت داده بود تکلیف حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مشخص کند اما رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها هنوز قطعی نشده است.
به ‌دنبال خودسوزی سحر خدایاری (دختر جوانی که «دختر آبی» شناخته شده است)، فیفا اعلام کرد که هیاتی را به ایران اعزام می‌کند.
پس از سفر این هیات اعلام شد که زنان ایرانی اجازه خواهند داشت برای تماشای بازی ایران و کامبوج در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی در استادیوم آزادی حضور داشته باشند.
فدراسیون فوتبال ایران وعده داده است بلیت‌فروشی اینترنتی امکان حضور غیر‌گزینشی زنان در بازی فوتبال تیم‌های ملی ایران و کامبوج (۱۸ مهر) را تضمین کند و حضور زنان را در ورزشگاه آزادی «حتمی» اعلام کرده است.

دکمه بازگشت به بالا