ایران

کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه برای آزادی اسماعیل بخشی شعار دادند

کارگران هفت‌تپه روز جمعه ۵ مهرماه و در پنجمین روز اعتصاب خود با شعار اسماعیل رو گرفتند، ما همه بخشی هستیم، خواستار آزادی اسماعیل بخشی نماینده واقعی کارگران هفت‌تپه شدند.
دور تازه اعتصاب کارگران هفت‌تپه در اعتراض به اخراج ۲۰ نفر از همقطاران‌شان آغاز گردید، آن‌ها اعلام کرده اند که تا لغو حکم اخراج آن کارگران دست از اعتصاب و اعتراض بر نخواهند داشت.
کارگران معترض هفت‌تپه علاوه بر سردادن شعار برای آزادی اسماعیل بخشی، از ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه خواستند تا به تخلفات در پرونده محکومان اعتراضات این شرکت رسیدگی کند.
هفت متهم پرونده اعتراضات هفت‌تپه، از سوی دادگاه انقلاب به مجموع ۱۱۰ سال حبس و شلاق محکوم شده‌اند. از این میان، آقای بخشی، نماینده کارگران هفت تپه در حالی که از دسترسی به وکیل محروم بود، به او حکم ۱۴ سال حبس ابلاغ گردید.
در دو سال گذشته شمار اعتراض‌های کارگری در ایران افزایش یافته و طبق گزارش اتحاد بین‌المللی حمایت از کارگران در ایران، در طول سال ۱۳۹۷ در مجموع ۱۷۰۰ مورد اعتراض کارگری در مراکز تولیدی و خدماتی و اعتراض بازنشستگان در بخش‌های مختلف رخ داد که در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است.
در عین حال تشدید برخوردهای قضایی و صدور احکام سنگین علیه فعالان مدنی، انتقادهایی را علیه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به دنبال داشته است.

دکمه بازگشت به بالا