ایران

دانش آموزان ۱۰ روستای بیجار در کانکس مشغول به تحصیل هستند

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیجار در کردستان می گوید: دانش آموزان ۱۰ روستای شهرستان بیجار به دلیل نداشتن فضای مناسب آموزش در کانکس مشغول به تحصیل هستند. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده است، غلامرضا جعفری با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان در حوزه شهرستان بیجار در سال تحصیلی جدید گفته است: مهر ماه امسال یک هزار و ۶۰ نفر کلاس اولی در شهرستان بیجار به مدرسه رفتند که ۳۹۸ نفر کلاس اولی در روستاها و ۶۶۲ نفر در شهر‌ها مشغول به تحصیل شدند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیجارِ استان کردستان به ایسنا گفته است، در حال حاضر دو هزار و ۷۶ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در روستاهای بیجار مشغول به تحصیل هستند که در این میان دانش‌آموزان ۱۰ روستای به دلیل نداشتن فضای مناسب آموزش در کانکس درس می‌خوانند.
پیش از این و در ابتدای تیر ماه امسال، محمدرضا قربانی، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرده بود استاندارد فضای آموزشی هشت و نیم متر مربع برای هر دانش‌آموز است اما بسیاری از استان‌های کشور تاکنون به دلایل مختلف به این شرایط دست پیدا نکرده‌اند. به گفته او، کمبود فضای آموزشی در مدارس کشور ۴۰ میلیون متر مربع است.

دکمه بازگشت به بالا