اهل سنت

احضار و بازجویی استاد فقه و حدیث کوه‌ون به اداره اطلاعات شهرستان راسک

به گزارش شبکه جهانی کلمه سازمان های امنیتی در ادامه ی فشارهای خود به منبع العلوم کوه ون، مولوی یوسف سربازی استاد فقه و حدیث این مدرسه را احضار و بازجویی کردند.
بنابر گزارش‌های رسیده به شبکه جهانی کلمه، روزچهارشنبه ۳ مهرماه، اداره اطلاعات شهرستان راسک، یکی دیگر از اساتید مدرسه مذکور، بنام مولوی” یوسف سربازی” استاد فقه و حدیث این مدرسه را احضار کرده و حدود ۵ ساعت مورد بازجویی قرار داده است.

اداره اطلاعات چند روز پیش در تماسی تلفنی از مولوی محمد یوسف سربازی استاد حدیث و فقه این مدرسه خواسته بود که برای بازجویی به دفتر این اداره در راسک حاضر شود.
در هفته‌های گذشته”مولوی عبدالملک آرامش”، “مولوی عبدالرئوف سعیدی” و “مولوی رشید احمد آرامش” احضار بازجویی شده اند.
همچنین ۱۱ شهریور ۹۸ حافظ عطاء الله سیریازهی مدرس و مسئول تدارکات حوزه علیمه توسط اطلاعات سپاه ایرانشهر بازداشت شده و خودروی مدرسه توقیف شده بود، حافظ عطاء الله پس از ۱۳ روز با قید وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی آزاد شد و خودروی مدرسه نیز دو بعد از آزادی آقای سیریازهی رفع توقیف شد اما گزارش شده که از داخل خودرو اشیائی توسط ماموران به سرقت رفته بود.
گفتنی است که اخیرا مقامات قضایی برای دو تن از فارغ التحصیلان این مدرسه بنام های مولوی امان الله بلوچی و حافظ مولوی عبدالرحیم کوهی حکم اعدام صادر کرده است. آن ها از سال ۱۳۹۴ به اتهام “اقدامات امنیتی” در بازداشت به سر میبرند.

دکمه بازگشت به بالا