اهل سنت

تایید حکم اعدام شهروند بلوچ در دیوان عالی کشور

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، حکم اعدام مهداد ملاحی شهروند بلوچ اهل کرگان در دیوان عالی کشور تایید شده و خطر اجرای زودهنگام آن وجود دارد.
مهداد ملاحی شهروند بلوچ اهل کرگان استان هرمزگان که به اتهام “قتل دو مامور” ماه گذشته حکم دو اعدام دریافت کرده بود، حکمش از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.
پیشتر علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در مورد این پرونده اعلام کرده بود که حکم دوبار اعدام در ملاعام برای وی صادر شده و همچنین نامبرده را به اتهام “تمرد علیه مامورین و حمل فشفشه” به شش ماه حبس تعزیری نیز محکوم کرده بود.
دو تن دیگر از همراهان مهداد که متهم درجه دو شناخته شدند به اتهام تمرد علیه مامورین و حمل فشفشه به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
دادگستری هرمزگان مدعی شده خردادماه امسال دو تن از مأموران دریابانی شهرستان میناب به نام‌های حسن کریمی و سجاد افراسیابی در جریان درگیری با این افراد که به عنوان “قاچاقچی کالا و ارز” نام برده شدند ، کشته شده اند.
شاهدان عینی و مردم محلی اما روایت دستگاه حکومت را رد کرده و می گویند این دو مامور با تیر اشتباه خود ماموران کشته شده اند.
به گفته منابع محلی: قایق های مردمی چه از سوخت بر و چه از آنهایی که برای بارگیری به خصب عمان می روند سلاحی برای درگیری ندارند.
در یکسال اخیر تعداد زیادی از جوانان کرگان به اتهام سوخت بری کشته شدند.
تاریخ ۴ بهمن ۹۶ در یورشی به بندرکرگان برای ضبط برنج ، حسین امینی پور (ملاحی) که تماشاگر بود بر اثر شلیک گلوله مستقیم کشته شد. در تاریخ ۴ بهمن ۹۷ اسحاق ملاحی نیز در یورش به لنج های سوختبر کشته شد.
همچنین در تاریخ ۱۰ بهمن ۹۷ در یورش دیگر و به رگبار بستن لنجی منجر به آتش گرفتن لنج شد و ولید ملاحی با ۹۰ درصد سوختگی جان خود را از دست داد و شکایت خانواده به نتیجه نرسید.

دکمه بازگشت به بالا