تازه‌های سیاسی

مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات درباره استیضاح ترامپ را آغاز کرد

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، روز سه‌شنبه دوم مهرماه دستور به انجام تحقیقات رسمی در پیوند با آغاز فرایند استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، داده‌است.
آقای ترامپ متهم شده که برای تخریب جو بایدن، رقیب احتمالی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به دنبال کمک خارجی بوده است.
حواشی مرتبط با استیضاح دونالد ترامپ پس از افشای اخباری درباره تماس تلفنی او با آقای زلنسکی، رئيس‌جمهوری اوکراین، اوج گرفت.
دونالد ترامپ متهم شده است که در ماه ژوئیه طی تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، او را تحت فشار قرار داد تا درباره جو بایدن و پسرش که در یک شرکت در اوکراین کار کرده بود، تحقیق کند.
ترامپ این اقدام دموکرات‌ها را «آزار و اذیت رییس جمهوری» خواند و قول داد متن مکالمه‌اش با رییس جمهوری اوکراین را منتشر کند.
رییس جمهوری آمریکا پذیرفت که در مکالمه‌اش با رییس جمهوری اوکراین درباره جو بایدن صحبت کرده؛ اما تحت فشار قرار دادن رییس جمهوری اوکراین را برای تحقیق در مورد بایدن رد کرد.
روند تحقیقات رسمی برای استیضاح رییس جمهوران آمریکا طولانی است. اگر مجلس نمایندگان ترامپ را استیضاح کند، موضوع برای بررسی به سنا که اکثریت آن جمهوری‌خواه هستند فرستاده می‌شود و برای تایید نیاز به موافقت دو سوم سناتورها دارد.

دکمه بازگشت به بالا