تازه‌های سیاسی

ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل: رفتار ایران تغییر نکند تحریم‌ها باز تشدید می‌شود

رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز سه‌شنبه دوم مهرماه در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: «کارنامه رژیم خودکامه ایران، مرگ و ترور است. رهبران ایران در تنور جنگ سوریه و یمن می‌دمند».
دونالد ترامپ افزود: «حکومت ایران در حال چپاول ثروت این کشور در مسیر رسیدن به سلاح هسته‌ای است. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم این اتفاق رخ دهد و به همین خاطر من از برجام خارج شدم». ‎
رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: «بعد از خروج از برجام، ما تحریم‌های شدیدی را علیه ایران اعمال کردیم. ایران به امید رهایی از این وضعیت، دست به اعمال خشن زده است. ما در واکنش به این رفتار خشن‌ مانند حمله به تاسیسات نفتی عربستان، بالاترین تحریم‌ها را علیه بانک مرکزی اعمال کردیم». ‎
رئیس‌جمهوری آمریکا از کشورهای جهان خواست تا فشارهای اقتصادی حول ایران را تشدید کنند و گفت که هیچ کشوری نباید از «عطش خونریزی» ایران حمایت کند.
آقای ترامپ تاکید کرد: «همه کشورها وظیفه دارند که اقدام کنند. هیچ کشور مسئولی نباید به عطش خونریزی ایران کمک کند. مادامی که ایران به رفتار تهدیدکننده خود ادامه می‌دهد تحریم‌ها برداشته نخواهد شد. این تحریم‌ها تشدید هم خواهد گردید».
به گفته وی، «مردم ایران احتیاج به دولتی دارند که دنبال کم کردن فقر و فساد باشد نه اینکه هزینه قتل عام در کشور خودش و دیگر کشورها را بپردازد. رهبران ایران باید دست از تهدید دیگر کشورها بردارند و بالاخره به مردم ایران اولویت بدهند».

دکمه بازگشت به بالا