ایران

مصباحی مقدم: وضع بد اقتصادی را نباید به پای روحانیت نوشت

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک گفت‌وگوی ویدیویی اظهار داشته: نباید بحران اقتصادی فعلی را که به مشکلات معیشتی و بحران مسکن و تبعیض‌های اجتماعی دامن زده بپای روحانیت نوشت. وی در عین حال اذعان داشته است که مردم روحانیون را مسبب وضع بد اقتصادی می‌دانند.
به گفته او فقط ۱۰ درصد از روحانیون صاحب پست‌های مدیریتی هستند و از آن میان هیچیک نیز پست‌های کلیدی اقتصادی را در اختیار ندارند.
بر اساس گزارشی که ماه گذشته مرکز آمار ایران منتشر کرد از سال ۱۳۵۴ تاکنون هرگز اختلاف طبقانی در ایران به این حد گسترده و عمیق نبوده است. غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفته است: «از ابتدای انقلاب تاکنون ندیدم یک روحانی وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی شود یا پستی از پست‌های اقتصادی، صنعت و معدن کشور را در اختیار داشته باشد، اما کسانی که پست‌های اقتصادی را به دست گرفتند، کارکردهایی داشتند که دامن‌گیر روحانیت شده است.»
اظهارات این روحانیِ عضو مجمع تشخیص مصلح نظام ایران در حالی‌ست که روحانیون در حکومت ایران با ساختاری ایدئولوژیکی، در رأس موقعیتهای حساس قرار دارند؛ از جمله: رهبر نظام که بالاترین مقام سیاسی و تصمیم گیرنده در حکومت است.
ریاست دولت در ایران نیز عمدتا در اختیار روحانیون بوده است.

دکمه بازگشت به بالا