اهل سنت

احضار تلفنی دو تن از اساتید کوه ون به ستاد خبری سرباز

به گزارش شبکه جهانی کلمه، در ادامه فشارها به مسئولان وكاركنان مدرسه دینی “منبع العلوم کوه ون” در بلوچستان، ستاد خبری سرباز دو تن دیگر از اساتید این مدرسه را احضار کرد.
اداره اطلاعات در تماسی تلفنی از مولوی عبدالملک آرامش مفتی منبع العلوم و مولوی محمد یوسف سربازی استاد حدیث و فقه این مدرسه خواسته برای بازجویی به دفتر این اداره در راسک حاضر شوند.
در هفته‌های گذشته “مولوی عبدالرئوف سعیدی” و “مولوی رشید احمد آرامش” برادر مولوی عبدالمک احضار بازجویی شدند و اردیبهشت ماه سال جاری “مولوی عبدالحی آرامش” فرزند مولوی عبدالملک با دو تن از علمای حوزه علمیه کوه ون بنام های “مولوی امین مبارکی، سعید آرامش “در جاسک بازداشت شده بودند.
وهمچنین ۱۱ شهریور ۹۸ حافظ عطاء الله سیریازهی مدرس و مسئول تدارکات حوزه علیمه توسط اطلاعات سپاه ایرانشهر بازداشت شده بود و پس از ۱۳ روز با قید وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی آزاد شد.
گفتنی است که اخیرا مقامات قضایی برای دو تن از اساتید دیگر این مدرسه بنام های مولوی امان الله بلوچی و حافظ مولوی عبدالرحیم کوهی حکم اعدام صادر کرده است . آن ها از سال ۱۳۹۴ به اتهام “اقدامات امنیتی” در بازداشت به سر میبرند. این دو روحانی گفته اند: “برای اخذ اعترافات دیکته ای، تحت بدترین شکنجه های جسمی قرار داشته اند”.

دکمه بازگشت به بالا