ایران

رسانه‌ها از اخراج ۲۰ کارگر شرکت هفت‌تپه خبر دادند

متن یک نامه که به امضاء مدیر امور اداری شرکت هفت‌تپه رسیده است، خبر از اخراج ۲۰ کارگر این شرکت میدهد.
کانال تلگرامی مستقل کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز اخراج این کارگران را تایید کرده است.
این کانال تلگرامی روز یکشنبه ۳۱ شهریورماه نوشت که نامه‌های اخراج به ۲۰ نفر از کارگران این کارخانه ارسال شده است.
پیشتر، غلامحسین اسماعیلی،‌ سخنگوی قوه قضائیه، درباره پرونده این اعتراضات مدعی شده بود: «از مجموع هشت نفر متهم، دو یا سه نفرشان کارگر هستند و بقیه کارگر نیستند و ربطى به حوزه کارگرى ندارند.»
هفت متهم پرونده اعتراض‌های هفت‌تپه، از سوی دادگاه انقلاب به مجموع ۱۱۰ سال زندان و شلاق محکوم شده‌اند. یکی از این کارگران پس از اعتراضات به بیش از شش سال زندان محکوم شده است.
این کارگران که در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود دست به تجمع زده بودند با اتهامات امنیتی و سیاسی از سوی دادگاه انقلاب محاکمه شدند.
وکلای این کارگران، چند نماینده مجلس و سندیکای کارگران شرکت هفت‌تپه اخیرا نسبت به صدور این احکام سنگین برای فعالان کارگری اعتراض کردند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در شوش سال گذشته شاهد اعتراضات گسترده کارگران بود. محمد خنیفر و اسماعیل بخشی دو کارگر این شرکت به ترتیب به شش و ۱۴ سال زندان محکوم شدند. حداقل ۹ کارگر دیگر این کارخانه هم به هشت ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرد.
سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت‌شده در جریان اعتراضات هفت تپه، با اتهاماتی امنیتی به ۱۸ سال حبس محکوم گردیده است.
اتهاماتی که خانم قلیان اعلام کرده است، تحت فشار و بدرفتار مجبور به اعتراف به آنها شده است، از این رو اتهامات مطرح شده را قبول ندارد و آنها را کذب می‌داند و جرمش تنها دفاع از حقوق کارگران است و بس.

دکمه بازگشت به بالا