ایران

اهالی روستای سیل‌زده تازه‌آباد آق‌قلا همچنان در بحران مانده‌اند

اهالی روستای تازه آباد از توابع شهرستان آق‌قلا در استان گلستان که روستایشان در سیل فروردین ماه امسال دچار خسارت شدید شد، به دلیل ارائه نشدن امکانات و تسهیلات وعده داده‌شده، همچنان در بحران عواقب ناشی از وقوع سیل به سر می‌برند.
گزارشها از این منطقه سیل‌زده حاکی‌ست که برخی سیل‌زدگان روستای تازه‌آباد هنوز نتوانسته‌اند تسهیلات بانکی و لوازم برقی وعده داده‌شده را دریافت کنند.
این، در حالی‌ست که به دستور رئیس بنیاد مسکن مقرر شده است برای بازسازی خانه‌های روستایی که پس از سیل تخریب شده بودند به هر خانوار ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود. از سوی دیگر؛ اهالی این روستا می‌گویند: این مبلغ بلاعوض برای بازسازی خانه‌هایشان کافی نیست. روستای تازه‌آباد شهرستان آق‌قلا در جریان سیل اخیر شمال کشور دچار آسیب جدی شده است و بسیاری از خانه‌های این روستا نیاز به تخریب کامل و ساخت دوباره دارند. همچنین بسیاری از وسایل زندگی ساکنان نیز آسیب دیده و غیرقابل استفاده شده است. بر اساس خبرهای رسیده از این روستا، اهالی برای پرداخت اقساط وام ۴۰ میلیونی که بنیاد مسکن با احتساب سود و بهره به آنها داده است، مجبور هستند چند برابر معمول کار کنند. هم اکنون بسیاری از اهالی این روستا به دلیل خسارت‌های ناشی از سیل از کمبود لوازم ابتدایی همچون یخچال و اجاق گاز در تنگنا قرار دارند.

دکمه بازگشت به بالا