ایران

نامه چهار زندانی زن از اوین: شدت بی‌سابقه برخورد نیروهای امنیتی با کارگران

چهار زندانی سیاسی بند زنان اوین در نامه‌ای از برخوردهای قضایی و امنیتی اخیر با فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران انتقاد کرده‌اند.
ساناز اللهیاری، عسل محمدی، مرضیه امیری و ندا ناجی می‌گویند برخوردهای قضایی و امنیتی شدیدتر از حد سابق شده است.
این چهار زندانی زن در نامه ای از اوین نوشته‌اند: دادگاه، توجهی به دفاعیات متهمان و وکیلان مدافع نمی‌کند و به توصیه‌های مقام‌های امنیتی حکم می‌دهد
در نامه‌ای که چهار زندانی زن از اوین نوشته‌اند آمده که فساد مالی در داخل و فشار تحریم‌ها از خارج و بن‌بست اقتصادی ناشی از آن، تامین نان را به بزرگ‌ترین دغدغه مزدبگیران در ایران تبدیل کرده و همین باعث اعتراضات شده است.
در این نامه آمده است: «اعتراضات کارگران هفت‌تپه نمونه‌ای از این جدال بود که بر پایه‌ مطالبات به‌حق کارگران شکل گرفت».ساناز اللهیاری، عسل محمدی، مرضیه امیری و ندا ناجی نوشته‌اند برخورد نیروهای امنیتی با بهانه‌ ضد امنیت ملی بودن اعتراضات کارگران، با کارگران و با حامیان کارگران کردند، شدیدتر از حد سابق بوده است.
به نوشته نویسندگان این نامه اعتراضی از زندان اوین؛ دادگاه‌های ایران در بررسی پرونده‌های فعالان و رانتخواران تبعیض‌آمیز است، تا جایی که «فرد را چنان ناامید از برقراری عدالت می‌سازد که در مقابل عدالتخانه ناگزیر به قمار با جان خود می‌شود.»
آنها در عین حال با اشاره به دستور اخیر ابراهیم رئیسی برای رسیدگی منصفانه به پرونده‌های اخیر ابراز امیدواری کرده‌اند مقام‌های قضایی صدای اعتراضات جامعه را بشنوند.

دکمه بازگشت به بالا