ایران

ایران به پرداخت ۲۵۲میلیون دلار غرامت به خانواده دو آمریکایی ربوده شده توسط حوثی‌ها محکوم گردید

یک قاضی فدرال آمریکا حکومت ایران را به پرداخت ۲۵۲ میلیون دلار غرامت به خانواده دو آمریکایی ربوده شده توسط شورشیان حوثی‌ محکوم کرد.
براساس حکم قاضی راندولف ماس این غرامت باید به خانواده جان هیمن، کهنه‌سرباز ارتش آمریکا، و مارک مکلیستر، اهل تنسی پرداخت شود. این دو در سال ۲۰۱۵ از سوی شیعیان حوثی‌ مورد حمایت تهران، گروگان گرفته شدند و جان هیمن در زمانی که گروگان بود کشته شد.
براساس اظهارات پیمانکار و اسناد ارایه شده به دادگاه، جان هیمن و مارک مکلیستر، این دو شهروند آمریکا در اکتبر سال ۲۰۱۵ به منظور کمک به تقویت و استحکام حفاظت یک هتل برای سازمان ملل متحد، به یمن پرواز کردند؛ اما اندکی پس از فرود، این دو از فرودگاه صنعا ربوده شدند.
بنابر اسناد دادگاه، جان هیمن و مارک مکلیستر از سوی شبه نظامی یمنی موسوم به حوثی‌ها ربوده و به گروگان گرفته شدند. جان هیمن در زمانی که گروگان بود در زندان حوثی‌های یمت کشته شد اما مارک مکلیستر بعد از چند ماه اسارت آزاد شد و به آمریکا بازگشت.
هفته گذشته نیز شبکه خبری گلوبال‌نیوز کانادا گزارش داد که دو ملک متعلق به جمهوری اسلامی ایران در این کشور به ارزش ده‌ها میلیون دلار فروخته شده و عواید آن به عنوان غرامت در اختیار «قربانیان حملات تروریستی انجام‌شده از سوی گروه‌های تحت حمایت ایران» قرار گرفته است.
ساختمان‌های متعلق به حکومت ایران به مبلغ ۲۸ میلیون دلار فروش رفته و دریافت‌کنندگان غرامت همگی «آسیب‌دیدگان حملات انجام‌شده از سوی گروه‌های حماس و حزب‌الله لبنان» بوده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا