اهل سنتتازه‌های سیاسی

تجمع اعتراضی مردم بندر کرگان پس از کشته وزخمی شدن دو جوان توسط نیروهای دریابانی

پس از کشته وزخمی شدن دو جوان در بندر” کرگان” از توابع میناب استان هرمزگان توسط نیروهای دریابانی ، روز گذشته ( یکشنبه ، ۲۴ شهریور) مردم خشمگین این منطقه در مقابل پاسگاه کرگان تجمع نموده  و نسبت به  ادامه کشتارجوانان آن منطقه  معترض شدند . معترضان باسردادن شعار خواستار  توقف تیراندازی به سمت قایق های صیادی شدند .

دراین راستا یک منبع مطلع از کرگان به گزارشگر شبکه جهانی کلمه خبر داد که مردم منطقه بشدت از عملکرد های نیروهای نظام خشمگین هستند ؛ آن ها   به شناور وخودروهای مامورین حمله کردند که به درگیری وتیراندازی ماموران منجر شده است . از روز شنبه جو کرگان به شدت ملتهب است .

این واکنش ها پس از آن صورت می گیرد که شنبه ۲۳ شهریور ۹۸  ، مأموران دریابانی رژیم ، به سمت قایق‌های حامل سوخت شلیک کردند که ملوان یک قایق صیادی به نام «عباس کاووسیان» ساکن روستای کنار اسماعیل (به زبان بلوچی روستای سُمالی کُنر) به قتل رسید.  همچنین صیادی دیگر بانام ”دانش ملاحی” با اصابت گلوله زخمی شده و در بیمارستان بندرعباس در بخش فوریت های پزشکی بستری شد. حال وی وخیم گزارش شده است.

در پیوند با این خبر ، گزارش شده که عصر یکشنبه مراسم ختم «عباس کاووسیان»  با حضور خیل عظیم مردم در مسجد بلال روستای کنار اسماعیل برگزار شد.

 

این خبر در حالیست که تاکنون تعداد زیادی از شهروندان در منطقه کرگان وبندر کلاهی در یورش و شلیک مستقیم ماموران کشته و زخمی شده و اموالشان به اتهام “قاچاق سوخت” مصادره شده است.

پیشتر نیز شبکه جهانی کلمه گزارش داده بود که علمای سرشناس اهل سنت منطقه جنوب از جمله شیخ “محمد علی امینی” وشیخ عبدالرحیم خطیبی نسبت به تیراندازی به سمت قایق های صیادی هشدار داده   وخواستار توقف این اعمال شده بودند .

لازم به اشاره است که بخاطر نبود زمینه های اقتصادی و شغلی در منطقه، مردم به شغلهای چون سوختبری روی آورده اند.

 

دکمه بازگشت به بالا