تازه‌های سیاسی

ریاست جمهوری ایران: خامنه‌ای طرح صادق لاریجانی را که ایرادات فراوانی نیز داشت، تایید کرد

روابط عمومی ریاست‌جمهوری ایران می‌گوید با اینکه ایرادهای فراوانی به طرح دادگاه‌های جدید علیه اخلال اقتصادی وارد بود؛ اما این طرح از سوی صادق لاریجانی (رئیس پیشین قوه قضائیه) برای خامنه ای فرستاده شد و مورد تایید او نیز قرار گرفت.

دفتر ریاست جمهوری ایران در خیابان پاستور در اطلاعیه‌ای که روز شنبه ۲۳ شهریور ماه در اعتراض به برنامه امنیتی “بدون توقف” منتشر کرد، برخی مطالب مطرح شده در این برنامه را اتهام و دروغ علیه دولت خواند و مشخصا به سه دروغ اشاره کرد.

به نوشته این اطلاعیه، در برنامه «بدون توقف» که شامگاه پنج‌شنبه از شبکه سوم تلویزیون حکومتی ایران پخش گردید، گفته شده که «شورای عالی هماهنگی اقتصادی» با پیشنهاد رئیس‌جمهوری به رهبری تشکیل شد.

روابط عمومی ریاست‌جمهوری ایران می‌گوید پیشنهاد تشکیل این شورا را حسن روحانی مطرح نکرد، بلکه علی خامنه ای شخصاً در مورد ایجاد چنین تشکیلات جدیدی تصمیم‌گیری نمودند.

در این اطلاعیه این موضوع نیز تکذیب شده که در “شورای عالی هماهنگی اقتصادی” دو قوه مقننه و قضائیه به دولت کمک می‌کنند و هر چه نظر رئیس‌جمهور باشد، آن دو قوه هم حمایت خواهند کرد.

مورد سومی که در برنامه تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی ایران مطرح و اعتراض نهاد ریاست‌جمهوری ایران را برانگیخته، ادعای مربوط به نحوه تشکیل دادگاه‌های جدید علیه اخلال اقتصادی است.

 

دکمه بازگشت به بالا