تازه‌های سیاسی

واکنش کابل به سفر نمایندگان طالبان به روسیه و چین

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی دولت افغانستان،  در رابطه با سفر طالبان به مسکو نوشته است: سفرهای گروه طالبان به روسیه و چین تاثیری بر دولت مرکزی در کابل و یا دولت آمریکا ندارد و دولت در حال حاضر تمامی تلاش‌ها در راستای مذاکرات صلح با این گروه شبه‌نظامی را متوقف کرده‌است.

صدیق صدیقی تاکید کرده‌ که تا زمان انتخابات سراسری در این کشور، مذاکراتی با طالبان صورت نخواهد گرفت و سپس دولت جدید در رابطه با صلح تصمیم‌گیری خواهد کرد.

آقای صدیقی در عین حال افزوده هدف گروه طالبان از انجام سفرهای خارجی، پس از آن‌که آمریکا مذاکرات صلح را لغو کرد، «امتیازگیری است».

از سوی دیگر اما سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در دفتر این گروه در دوحه، به رادیو آزادی گفته آن‌ها مشغول انجام «چگونگی روند صلح با مقام‌های کرملین هستند».

در عین حال خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش داده گروه اعزامی از سوی طالبان قصد دارد سفری نیز به چین، ایران و دیگر کشورهای آسیای مرکزی داشته باشد.

مقام‌های رسمی این کشورها هنوز انجام چنین سفرهایی را تائید نکرده‌اند. اما خبرگزاری رویترز به‌نقل از یک مقام ارشد طالبان می‌گوید هدف از این سفرها اطلاع‌رسانی به رهبران این کشورها در مورد روند مذاکرات صلح و تصمیم دونالد ترامپ در مورد لغو آن است، در زمانی که هر دوطرف در حال دستیابی به توافق صلح بودند و تمامی مشکلات اصلی را حل کرده بودند.

دکمه بازگشت به بالا