تازه‌های سیاسی

سناتور گراهام خواستار حمله آمریکا به پالایشگاههای نفت ایران شد

رئیس کمیسیون قضایی سنای ایالات متحده، خواستار حمله نظامی به تاسیسات نفتی ایران، به تلافی حملات حوثی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان شد.

لیندسی گراهام روز شنبه ۲۳ شهریور ماه با انتشار توئیت‌هایی ضمن مقصر دانستن ایران در پی حملات تازه پهپادی حوثی‌های یمن، آن را نشانه‌ای از تلاش ایران برای «ویران کردن خاورمیانه» دانست.

این سناتور جمهوریخواه ضمن متهم کردن جمهوری اسلامی به حمایت از حوثی‌ها نوشت: حکومت ایران به صلح علاقه‌ای ندارد. آنها بدنبال سلاح هسته‌ای و سلطه بر منطقه‌ هستند.

آقای گراهام  در ادامه نوشته است: «اکنون زمان آن رسیده که ایالات متحده گزینه حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران را در صورت ادامه رفتارهای تحریک‌آمیز و افزایش غنی‌سازی اورانیوم بررسی کند».

وی سپس خاطرنشان کرده که «ایران دست از رفتارهای منفی خود برنخواهد داشت مگر آن که تبعاتش را به چشم خود ببیند، مانند حمله به پالایشگاه‌های آنها که کمر حکومت را خواهد شکست».

شورشیان حوثی مورد حمایت ایران بامداد دیروز ۲۳ شهریور ماه از حملات پهپادی خود به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی در شهرهای بقیق و خریص خبر دادند که به آتش‌سوزی‌هایی در این تاسیسات منجر گردید.

 

دکمه بازگشت به بالا