تازه‌های سیاسی

فلاحت پیشه: کالاها و شناور هایی که به مقصد کانادا می روند، مصادره شود

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی با خبرگزاری حکومتی خانه ملت، با اشاره به فروش اموال مصادره شده ایران در کانادا در حمایت از قربانیان تروریست در جهان، گفت: در پاسخ به اقدام دولت کانادا باید دو کار صورت گیرد، اول اقدام حقوقی برای جلوگیری از دستبرد به اموال ایران و جبران خسارت های وارده به جمهوری اسلامی و دیگری مقابله به مثل.  سپس او پیشنهاد داد تا در ازای مصادره دو ساختمان متعلق به دولت ایران در کانادا، جمهوری اسلامی کشتی‌ها و کالاهایی را که به مقصد این کشور از منطقه هرمز عبور می‌کنند، توقیف کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس همچنین تاکید کرده که این اقدام باید در اسرع وقت صورت گیرد و همچنین اموال کانادا در ایران نیز باید مصادره شوند.

آقای فلاحت‌پیشه در عین حال اضافه کرد: «باید محاسبه‌ای از میزان اموال و دارایی‌ها که کانادا در ایران دارد انجام شود، اما متاسفانه از آنجایی که در گذشته برخی از دیپلمات‌های ما هزینه‌های گزافی در کانادا انجام داده‌اند ایران دست برتر نسبت به کانادا از لحاظ مقابله ندارد».

وی توضیحی درباره این «هزینه‌های گزاف» نداد؛ اما پیش از این برخی از نمایندگان مجلس از «خرید ساختمان ها و وسایل زائد» در سفارتخانه‌های ایران انتقاد کرده بودند.

دادگاه عالی اونتاریو هفتم ماه اوت به مصادره دو ساختمان متعلق به جمهوری اسلامی ایران رای داده بود.

روز ۲۱ شهریور رسانه‌های کانادا از فروش میلیون‌ها دلار دارایی‌های دولتی ایران به دستور دادگاهی در کانادا داد که عواید آن به قربانیان حملات گروه‌هایی‌ مانند حماس و حزب‌الله واگذار شده است.

دکمه بازگشت به بالا